Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 317 ۱۳۹۴/۰۵/۰۸   

طرح ویژه پایش ایمنی ساختمان و گودبرداری در استان اجرا می‌شود

سرپرست معاونت عمراني استانداري از اجراي طرح ویژه پایش ایمنی ساختمان و گودبرداری در استان خبر داد.

به گزارش ناي قلم، در جلسه اي با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی، تفاهم نامه اجرای طرح ویژه پایش ایمنی ساختمان و گودبرداری در استان امضاء شد.

این طرح با هدف ارتقاي سطح ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی با مشارکت و همکاری دستگاه‌های متولی در امر ساخت و ساز در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در آیین امضای تفاهم نامه مشترک این طرح گفت: آسیب‌های ناشی از عدم رعایت مسائل ایمنی در محیط‌های کارگاهی معضلات بسیار جدی را در حوزه های اجتماعی و نیروی کار ایجاد می‌کند که امیدواریم با اجرایی شدن این کار مشترک شاهد ارتقاء سطح سلامت و ایمنی در حوزه ساحت و ساز باشیم.

علی اسلامنور افزود: این تفاهم نامه ناظر بر عملیات ساختمانی در پروژه‌های بخش خصوصی است و پیمانکاران و مجریان موظف به رعایت دستورالعمل‌های آن هستند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به ضرورت آموزش نیروهای کار در بخش ساختمان تاکید کرد و اظهار داشت: ارائه آموزش‌های فنی در حین عملیات ساختمانی، یادگیری را دقیق تر و کارآمدترمی سازد و لازم است که سازمان فنی و حرفه ای نسبت به گسترش این دوره های آموزشی در استان اقدام نماید.

اسلامنور همچنین با تاکید بر اینکه تفاوت دستمزد کارگران ماهر دارای گواهی مهارت نباید مجریان و پیمانکاران را در استفاده از این نیروها با تردید مواجه کند ادامه داد:عدم به‌کارگیری کارگران ماهر در پروژه‌ها و عدم رعایت مسائل ایمنی در مراحل اجرا به دلیل عدم آشنایی نیروی کار با مباحث فنی و عدم استحکام و مقاومت پروژه در برابر حوادث احتمالی، ضمن کاهش عمر مفید ساختمان در زمان وقوع حوادث طبیعی نیز آسیب‌های جدی را تحمیل می‌سازد که در نهایت موجب افزایش هزینه های ساخت خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تشریح روند اجرای این تفاهم نامه گفت: نظارت مرحله‌ای مهندسان ناظر اهرم لازم برای تضمین کیفیت و مقاومت ساختمان نبوده و به همین دلیل نیز با اجرایی شدن این تفاهم نامه حوزه نظارتی بر روند ساخت و سازها گسترش می‌یابد.

توسلی افزود: بر اساس این تفاهم نامه کمیته ایمنی متشکل از نمایندگان استانداری، شهرداری ارومیه (به نمایندگی از شهرداری‌های استان) به همراه نمایندگان آموزش فنی و حرفه ای، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی استان تشکیل و راهکارهای لازم برای نهادینه ساختن مقررات ملّی ساختمان و آیین نامه‌های حفاظت فنی و ایمنی را در پروژه‌های ساختمانی تهیه و تدوین می‌کند.

وی ادامه داد: دبیرخانه این کمیته بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است و تشکیل کمیته ایمنی ساختمان و گودبرداری، تشکیل تیم مشترک بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی، نظارت بر اجرای دستورالعمل اجرایی گودبرداری‌های ساختمانی و آموزش و فرهنگ سازی در جهت ارتقاء ایمنی و ارزیابی خطر و ریسک ساختمان‌ها و ارائه راهکارهای لازم برای ارتقاء ایمنی در ساختمان‌های در معرض خطر از جمله وظایف این کمیته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش کارگران ساختمانی در استان گفت: به شرکت کنندگان در دوره های آموزشی گواهی نامه های مهارت درجه 3 و درجه 2 ویژه کارگران ساختمانی اعطا می‌شود.

اسعدی با اشاره به مشکلات ناشی از عدم رعایت ضوابط بهداشت محیط و ایمنی در محیط‌های کار افزود:اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آمادگی لازم را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در 14 حرفه مرتبط با صنعت ساختمان را دارد.

در ادامه این جلسه معاون شهرسازی شهرداری ارومیه و نمایندگان ادارات کل راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص مباحث ایمنی کارگاه‌های ساختمانی و حوادث ناشی از کار و گودبرداری‌های ساختمانی مطرح کردند.

در پایان پس از امضاء تفاهم نامه طرح ویژه پایش ایمنی ساختمان و گودبرداری جهت اجرایی شدن آن اسناد همکاری میان دستگاه‌های اجرایی مسئول مبادله شد

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا