اخبار
کد خبر : 3163 ۱۳۹۵/۰۷/۰۹   

مراسم ماه محرم نباید سبب آزردگی خاطر مردم شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در راستای برگزاری مراسمات در ماه محرم باید مسائلی همانند زمان‌بندی برگزاری را در نظر گرفت و نباید سبب آزردگی خاطر مردم شویم.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ایجاد مزاحمت تمام اعمال ما را بیهوده می‌سازد و باید از راه‌بندان جلوگیری شود و تمام عزاداری‌ها جز روز عاشورا و تاسوعا در مساجد برگزار شود.

 وی خاطرنشان کرد: در ماه محرم باید تلاش خود را برای تبلیغ هر چه بیشتر دین اسلام و آموزه‌های مکتب حسینی در داخل و خرج کشور به‌کارگیریم و اجازه ندهیم تا آموزه‌های این مکتب تحریف شوند و اگر این‌گونه شود بسیاری از دین مبین اسلام در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر از بین می‌رود.

 امام جمعه ارومیه تصریح کرد: تنها نباید به عزاداری و سینه‌زنی کفایت کرد و قبل از انجام مراسمات باید عالمان دینی برای مردم سخنرانی کنند و آموزه‌های دینی و اسلامی را به مردم بازگو کنند و اگر این‌گونه نباشد مجالس عزاداری ناقص است و مباحث انقلابی نیز باید بازگو شوند چراکه امام حسین (ع) در راستای حفاظت از دین اسلام انقلاب کرد و جان خود و یاران خود را در این راه نثار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا با شعور برای غربت و مظلومیت امام حسین (ع) گریه کنیم که این امر نیز با سخنرانی و تبیین اهداف حسینی محقق می شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) بیان کرد: امام حسین (ع) شخصیتی بود که مرگ را با سعادت تر از تحمل ظالمان می‌دانست و عده‌ای در این میان به مسائل روز و کشتارهای اخیر در کشورهای مسلمان کاری ندارند و فقط به دنبال عزاداری هستند که عزاداری به‌تنهایی کفایت نمی‌کند. نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: در راستای برگزاری مراسمات در ماه محرم باید مسائلی همانند زمان‌بندی برگزاری را در نظر گرفت و نباید سبب آزردگی خاطر مردم شویم چراکه این کار تمامی اعمال ما را بیهوده می‌سازد و باید از راه‌بندان جلوگیری شود و تمامی عزاداری‌ها جز روز عاشورا و تاسوعا در مساجد برگزار شود.

 قریشی تصریح کرد: مساجد سنگر مسلمین است و باید نهایت تلاش را برای تقویت این سنگر به‌کارگیرند و رعایت ادب در برگزاری عزاداری‌ها بسیار ضروری است و در محافلی لخت زنی صورت می‌گیرد که اصلاً شایسته مسلمانان نیست و به دور از آموزه‌های دین اسلام است.

امام‌ جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن روز سالمندان، گفت: این روز با هدف احترام به سالخوردگان و تکریم آنان انتخاب شده و نگهداری از سالخوردگان در منزل ضمن حفظ حرمت و جایگاه آنان واجب شرعی است و تنها در مواردی استثنایی و یا اینکه فرد کسی را ندارد باید او را به خانه سالمندان سپرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: امکان نگهداری از 95 درصد کسانی که به خانه سالمندان سپرده می‌شوند، در منزل وجود دارد، این در حالی است که خدای متعال پس از اطاعت از فرمان خود احسان به والدین را واجب فرموده و از هر نوع بی‌احترامی به آنان به‌ویژه در سن پیری نهی فرموده است.

وی به هفته نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: در هفته نیروی انتظامی قرارگرفته‌ایم و 13 مهرماه روز نیروی انتظامی است و جایگاه مأمورین نیروی انتظامی بسیار بالا است چراکه امنیت و آرامش مردم را در راستای رضایت الهی برقرار می‌کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: نیروهای نظامی و انتظامی که در کشورمان فعالیت می‌کنند افرادی هستند هدف نهایی این افراد جلب رضایت پروردگار متعال و آسایش و آرامش مردم در تمام لحظات زندگی روزمره است.

قریشی بیان کرد: نیروی انتظامی باید با اقتدار عمل کند و در کنار اقتدار عزت داشته باشند و این عزت هنگامی به دست می‌آید که بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند و در جمهوری اسلامی ایران باید نیروهای انتظامی از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند و حدود الهی را رعایت کنند.

وی افزود: در مناطقی صفر مرزی که دمای هوا چندین درجه زیر صفر است مأمورین هنگ مرزی استقرار دارند و در شرایط سخت نهایت تلاش را برای برقراری امنیت در کشور به کار می‌گیرند و این اقدامات سبب شده است رضایت مقام معظم رهبری را جلب کنند و بر همگان وظیفه است نیروهای انتظام را تکریم کنند.

 قریشی تشریح کرد: آمارگیری نفوس و مسکن سال 95 شروع‌شده است و در مرحله اینترنتی به سر می‌بریم و بعدازاین مرحله آمارگیری توسط مأمورین سرشماری صورت می‌پذیرد و اگر به دنبال کشور توسعه‌یافته و آبادی هستیم باید اطلاعات و آما درست را در اختیار مأمورین قرار دهیم.

امام‌ جمعه ارومیه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با آمارگیری نفوس و مسکن سال 95 گفت: در سایه ارائه اطلاعات درست محققان، سیاست‌گذاران و برنامه ریزان کشوری می‌توانند تصمیمات صحیحی بگیرند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی در امر بازسازی عتبات عالیات در مراتب آخر رده‌بندی استان‌های کشور قرار دارد و این جایگاه برای یک استان ولایی و مذهبی جایگاه مناسبی نیست و باید مسئولان بازسازی ستاد عتبات عالیات در استان بیش از پیش تلاش خود را به‌کارگیرند تا به وضعیت مطلوب‌تری دست یابیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: مؤمنان همیشه درصحنه حاضر و ولایی استان آذربایجان غربی باید در مسیر کمک به هزینه‌های بازسازی عتبات عالیات گام بگذارند و مسئولین ر در این راه یاری کنند.

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا