Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 316 ۱۳۹۴/۰۵/۰۸   

آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي تسريع‌كننده روند اشتغالزايي در استان است

 

آموزش‌های حرفه‌ای، آموزش‌هایی هستند که فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب کار آماده می‌کند و كارآيي و توانايي وی را در انجام آن‌ها افزايش می‌دهد. اين آموزش‌ها کسب مهارت‌ها را در راستاي تکنولوژي و علوم وابسته به همراه دانش‌های خاص مربوط به شغل و در بخش‌های مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ارائه می‌دهد.

آموزش‌های حرفه ای با افزايش بهره‌وری نيروي کار و تامين نيروي کار ماهر مورد نياز جامعه از طريق دانش و توانايي تكنولوژيكي و آماده سازی اين نيروهاي انسانی برای مسئولیت‌هایی که در ساختار مدرن توسعه فنی و اقتصادی مورد نياز می‌باشند، می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی کمک کند چه بسا علاوه بر اين، آموزش و اشتغال دارای اثرات تبعی اجتماعی نظير تاثير در توزيع بهتر درآمد جامعه، جلوگيري از معضلات اخلاقی و رفتاری در جامعه به وي‍ژه در بين جوانان و تاثير در جلوگيري مهاجرت از روستا به شهر است.

توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصادمان و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است زیرا سرمایه گذاری‌های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد. 

استاندار آذربايجان غربي نيز با بيان اينكه آموزش‌هاي فني و حرفه اي به سبب خصلت انعطاف و انطباق پذيري با شرايط و اثر بخش بودن آن‌ها زیرساخت‌های اشتغال پايدار در جامعه را فراهم می‌کند، مي‌گويد: باید برنامه های خاص و ویژه ای برای ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان کار در استان انجام گیرد تا از این طریق، روند اشتغال در استان با استفاده از مهارت‌های آموخته شده سرعت بیشتری پیدا کند.

قربانعلي سعادت ظهر امروز در دیدار مدیرکل و مدیران ستادی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار مي‌دارد: این امر نیازمند تغییر در تعریف فرهنگ اشتغال در جامعه از پشت‌میزنشینی و شغل‌های اداری به شغل‌های مهارتی و تولیدی است که می‌تواند شتاب بهتری به موضوع اشتغال بدهد.

وی با تاکید بر حمایت مدیریت ارشد آذربایجان غربی از توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای اضافه مي‌كند: آموزش‌های فنی و حرفه ای، نقش مهمی در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده بهینه از فرصت‌ها و افزایش کارایی اقتصاد مقاومتی ايفا می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم اهتمام ارائه آموزش‌های مهارتي به روستائيان به ويژه به روستائيان حوزه درياچه اروميه، بر توسعه آموزش‌های مهارتي در بخش كشاورزي و صنعت به منظور توسعه مشاغل جايگزين حوزه درياچه اروميه تأكيد مي‌كند.

جمشید اسعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره كل مي‌گويد: آموزش‌های مهارتی زمینه ساز ایجاد حرفه های با ثبات است و از پدید آمدن شغل‌های کاذب و ناپایدار که توسعه همه جانبه کشور را هدف قرار می‌دهد و سبب آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

اسعدی با اشاره به فارغ‌التحصیلان بيكار دانشگاهي مي‌افزايد: نبود آموزش‌های فنی و حرفه ای و کارآفرینی در جامعه پیامدهای خوبي نداشته که گسترش مدرک گرایی از پيامدهاي آن محسوب می‌شود و افراد پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه شغل مناسب خود را پیدا نمی‌کنند.

وي اظهار مي‌دارد اين اداره كل آماده است براي اين افراد جوياي كار، زمينه هاي اشتغال پايدار را فراهم نمايد.

در پايان اين نشست استاندار آذربايجان غربي از فروشگاه مجازي دستاوردهاي توليدي مراكز آموزش فني و حرفه‌اي استان رونمايي كرد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا