Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3153 ۱۳۹۵/۰۷/۰۶   

زیرساخت‌های صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی ضعیف است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: صنعت گردشگری آذربایجان غربی خیلی ضعیف است درحالی‌که از خیلی از استان‌ها و حتی کشورهای جهان ظرفیت گردشگری و آثار تاریخی و تفریحی زیادی وجود دارد اما به خاطر نبود تبلیغ و معرفی این بناها آثار ناشناخته مانده‌اند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی بعد از ظهر امروز در دیدار مدیر و معاونین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در مسجد جامع تاریخی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: رونق گردشگری به همت همگانی نیاز دارد اگر هتل مناسب، خیابان‌های مناسب، محل اقامت و نمازخانه‌های مناسب و فضاهای تفریحی و گردشگری مناسب ایجاد نشود احتمال پیشرفت این صنعت وجود ندارد.

 وی به وجود ضعف در بین مسلمانان عالم در مسئله گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: غرب داعیه تمدن داشته و در بحث گردشگری و مسافر پذیری حرف اول را می‌زنند، درحالی‌که دین اسلام قرنها پیش این مسئله را به شکل بهتری مطرح کرده است.

امام جمعه ارومیه افزود: در مفاتیح الجنان بند آخر آن آداب مسافرت است که کی، چگونه، با چه کسانی و به کجا مسافرت کند، اما متأسفانه ما در این زمینه خوب عمل‌نکرده‌ایم درحالی‌که از محورهای اساسی دین است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی مطالعه در زمینه مسافرت و گردشگری را از مطالبات اساسی دین دانست و گفت: مسافرت باید فقط به‌صرف سرگرمی و تفریح نباشد بلکه باید با مطالعه همراه شود، خدای متعال به مطالعه در مورد کیفیت خلقت ستارگان، زمین، آسمان و همه موجودات دعوت فرموده است.

وی با بیان اینکه دین از سطحی‌نگری پرهیز می‌دهد، ادامه داد: خدای متعال به سیر و سیاحت در زمین برای مطالعه سبک و سیاق زندگی پیشینیان دعوت می‌کند که چگونه قدرتمندتر از انسان‌های نسل‌های بعدی بودند که زمین را زیر و رو کرده و آباد کردند، به آنان نیز خدای متعال پیامبری فرستاد که عده‌ای اطاعت کرده و از ستمگران و گمراهان شدند.

قریشی سیاحت همراه با تعقل و پژوهش را خواست دین خواند و گفت: اصحاب کهف پس از 300 سال خوابیدن در غار، مردم می‌گفتند که باید بنایی در اینجا ایجاد کرد که این مکان حفظ‌شده و برای آیندگان بماند.

وی تخریب حرم ائمه اطهار (ع) را بزرگ‌ترین ضربه به دین اسلام عنوان و اضافه کرد: با چنین اقدام وهابیت که حمایت جهان کفر با آنان است دشمنان تلاش می‌کنند تاریخ اسلام را از بین ببرند، در مورد مسیحیت چون بنا و تاریخی از آنان به جا نمانده است بسیاری از افراد در خلقت حضرت مریم (س) و حضرت عیسی (ع) شبهه ایجاد کرده و افسانه می‌خوانند.

قریشی افزود: رونق گردشگری به همت همگانی نیاز دارد اگر هتل مناسب، خیابان‌های مناسب، محل اقامت و نمازخانه‌های مناسب و فضاهای تفریحی و گردشگری مناسب ایجاد نشود احتمال پیشرفت این صنعت وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: به استان ما دیگران دل نخواهند سوزاند، اینکه منتظر بمانیم تا تهران و دیگران به ما بودجه داده و در رونق صنعت گردشگری با ما همکاری کنند کاری انجام نمی‌شود، باید حتی با کار کوچک فضا و جو را عوض کرد تا به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ارومیه مؤدب، متین و شخیص هستند و خدمت به این مردم توفیقی است، خاطرنشان کرد: احسان تنها این نیست که به فقرا کمک مالی کرد بلکه ایجاد شغل و درآمد برای دیگران بهترین نوع احسان است، اگر بتوانیم چرخه اقتصاد را راه انداخته و با ایجاد شغل در کنار درآمدزایی سبب حفظ حرمت افراد شویم این کار بسیار ارزشمندتر است و در دین هم قرض‌الحسنه دادن نیکوتر از صدقه دادن است چون به خاطر قرض گرفتن وجه و حرمت کسی شکسته نمی‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا