اخبار
کد خبر : 3151 ۱۳۹۵/۰۷/۰۶   

جریان اصلاحات از سامانه قابل اتکایی برخوردار است

استاندار اسبق آذربایجان غربی گفت: امروز جریان اصلاحات از سامانه قابل اتکایی برخوردار است.

به گزارش نای قلم به نقل از ایلنا، میرمحمود میرلوحی در گفت و گویی در مورد وجود برخی اختلاف‌نظرها در مورد ادامه کار شورای عالی یا توقف آن، اظهار کرد: بعد از مرحله اول انتخابات مجلس هم تعدادی از احزاب نامه‌ای به آقای عارف نوشتند مبنی بر اینکه کار شورای‌عالی سیاست‌گذاری تمام شده است، الان کسانی که در شورای هماهنگی نظر به ادامه کار شورای‌عالی سیاست‌گذاری دارند، قوی‌تر و اکثریت هستند.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری در انتخابات گذشته باعث شد اتفاق بزرگی رخ بدهد، گفت: به گونه‌ای که همه اصلاح‌طلبان کشور و همه آنهایی که از سال ۷۶ به بعد در ستادهای انتخاباتی بودند، در چهار دسته تقسیم شدند؛ یا احزاب بودند یا مدیران فعلی کشور، یا اشخاص حقیقی و یا نمایندگان ادوار، همه آنها آمدند زیر این چتر فراگیر حضور پیدا کردند. به گونه‌ای که دامنه کار از خود اصلاح‌طلبان هم فراتر رفت و لیست امید بسته شد لذا این تجربه موثر و خوبی بود، البته برخی دوستان معتقدند این کار نباید ادامه پیدا کند و همه اصلاح طلبان باید در چارچوب احزاب فعالیت کنند، این یک نظر است که در جای خود محترم است.

نگاه اکثریت بر ادامه فعالیت شورای عالی حاکم است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: ساختاری که در شورای عالی شکل گرفته بسیار مفصل بود و همه باید همکاری کنند تا نواقص گذشته هم رفع شود الان از حیث اکثریت نگاه ادامه فعالیت شورای عالی حاکم است. اما بنای ما بر این است که بحث اکثریت و اقلیت مطرح نباشد و همه با همکاری یکدیگر کار را پیش ببرند.

وی ادامه داد: بسیاری از نمایندگان لیست امید میثاق‌نامه‌ای را امضا کردند که طرف آنها شورای عالی سیاست‌گذاری بوده است نمی‌توان الان با شورای عالی خداحافظی کنیم. فراموش نکنیم که سازو کارهای ما تا قبل از انتخابات ۹۴ جوابگو نبود. اگر جوابگو بود به این سمت نمی‌رفتیم.

میرلوحی یادآور شد: ما دیدیم که در انتخابات‌های مختلف چقدر چندلیستی و چندصدایی به جریان اصلاحات لطمه زد. برای همین همه با اراده جمعی این تصمیم را گرفتند. البته آقای خاتمی هم حمایت کرد. اتفاقا در این زمینه احزاب پرجمعیت و شاخص‌تر کار اصلی را انجام دادند. جریان اصلاحات پذیرفته است که منافع ملی را به منافع جریانی خود ترجیح دهد. این در شورای عالی هم تصویب شده و به احزاب هم گفته شده که آنها هم منافع جریانی را بر منافع حزبی خود ترجیح دهند.

نجفی رئیس ستاد انتخاباتی روحانی است

میرلوحی در پایان با اعلام این خبر که آقای نجفی الان به عنوان رئیس ستاد آقای روحانی انتخاب شده است، گفت:  ما باید در مورد انتخابات ریاست جمهوری با ایشان همکاری کنیم. علی‌القاعده هم روسای ستادها را آقای نجفی مشخص خواهد کرد. همه باید کمک کنیم سیاست‌های دولت یازدهم امتداد داشته باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا