اخبار
کد خبر : 3145 ۱۳۹۵/۰۷/۰۶   

مصرف خوراکی نمک دریاچه ارومیه فاقد مجوز زیست محیطی است

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: هیچ مجوزی برای برداشت نمک دریاچه ارومیه در جهت مصرف خوراکی صادر نشده است.

به گزارش نای قلم، حجت جباری در گفت و گویی با اشاره به سمی بودن نمک‌های برداشت شده از بستر دریاچه ارومیه در جهت مصارف خوراکی، اظهار داشت: استفاده خوراکی از نمک‌های تصفیه شده بستر دریاچه ارومیه مشکلی ندارد ولی محیط زیست در خصوص برداشت نمک برای مصرف خوراکی هیچ مجوزی صادر نکرده است.

وی تأکید کرد: تنها به یک شرکت در جهت تأمین مواد اولیه تولیدی کارخانه‌های ساخت شیشه و پودر رختشویی، مجوز برداشت نمک از دریاچه ارومیه را صادر کرده‌ایم.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: هرگونه نمک برداشت شده از بستر دریاچه ارومیه که در جهت مصرف خوراکی به بازار عرضه می‌شود فاقد مجوز زیست محیطی بوده و توصیه می‌کنیم مردم از آن استفاده نکنند.

جباری تأکید کرد: در خصوص برخورد با متخلفان عرضه برداشت غیرمجاز از نمک‌های بستر دریاچه ارومیه پرونده‌های بسیار زیادی داریم که در دست بررسی مراجع قضایی است.

وی درباره سمی و آلوده بودن بستر دریاچه ارومیه گفت: تمام تالاب ها، بنابر ذات و ماهیت خود، آلودگی‌های بالا دست خود را تصفیه و در بستر خود ته‌نشین می‌کنند که دریاچه ارومیه از این قاعده مستثنی نبوده و لجنی از آلودگی‌های تصفیه شده‌اش را در بستر نمکی خود گنجانده است. باشگاه خبرنگاران

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا