اخبار
کد خبر : 3125 ۱۳۹۵/۰۷/۰۳   

ساکنان حاشیه دریاچه ارومیه تحت پوشش مطالعات علوم پزشکی قرار می گیرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی گفت: در قالب طرحی ۱۵ هزار نفر از ساکنان حاشیه دریاچه ارومیه تحت پوشش مطالعات و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در مراسم افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دیزج دول که با حضور استاندار٬ فرماندار و جمعی از مسئولان استان که در محل این روستا برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز هشت خانه بهداشت و ۲۴ روستا را تحت پوشش خود قرار می دهد.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی جزو استان هایی است که بیشترین بهره را از اجرای طرح تحول نظام سلامت برده است.

آقازاده گفت: از زمان آغاز اجرای این طرح هتلینگ بیمارستان ها ارتقا یافته و دستگاه های آزمایشگاهی بسیاری در مراکز بهداشتی درمانی استان مستقر شده است. وی بیان کرد: بالا بردن سرانه بیمه و درمان مناطق روستایی که از ۲۳ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است از جمله دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تعداد پزشکان استان از۲۰۰ نفر به ۳۴۰ نفر افزایش یافته است و اکنون هیچ مرکز بهداشتی در استان بدون پزشک نیست. وی افزود: ۱۸۰ خانه بهداشت در مدت یک سال و نیم افزایش یافته است و از نظر اجرای پروژه ها پیشروتر از سایر دستگاه ها هستیم و تلاش می شود در مدت کوتاه پروژهایی با کیفیت بالا اجرا کنیم.

آقازاده گفت: امید است بعد از یک سال یا کمی بیشتر شاهد بهره برداری از ۱۰۰ مرکز سلامت جامعه در استان باشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به خشکی دریاچه ارومیه بروز برخی از بیماری ها در حاشیه این دریاچه مطرح است که بدین منظور اقدام به اجرای طرحی با تحت پوشش قرار دادن پنج هزار و ۸۰۰ در قوشچی کرده که بر اساس آن مطالعات لازم بر روی افراد انجام شده و نمونه خون افراد تا مدت ۵۰ سال در بیو بانک ذخیره می شود و در فاز دوم آن نیز ۱۵ هزار نفر از حاشیه دریاچه ارومیه تحت پوشش قرار می گیرند.

وی گفت: برای شروع این طرح چهار میلیارد تومان و برای ایجاد بیوبانک نیز چهار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا