اخبار
کد خبر : 3119 ۱۳۹۵/۰۷/۰۲   

تنها وجه برتری در بین انسان‌ها تقواست

امام جمعه ارومیه گفت: تنها وجه برتری در بین انسان‌ها تقوا و خداترسی است که مقام انسان‌ها را تنزیل یا برتری می‌دهد.

 به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه اظهار کرد: در حالی که کشور آمریکا خود را متمدن ترین کشور دنیا قلمداد می کند و سران آمریکا ادعای دفاع از حقوق بشر سر می دهند، در داخل همان کشور بیشترین ظلم ها به شهروندان آمریکایی به ویژه سیاه پوستان انجام می شود.

وی با تاکید به اینکه سران کشور آمریکا، سردمدار تبعیض نژادی هستند، افزود: این درحالی است که بیش از یک هزار و 400 سال پیش، موضوع تبعیض نژادی توسط دین مبین اسلام رد شده و دین مبین اسلام قرن ها پیش شعار مقابله با تبعیض نژادی داده است.

 امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: ملت قهرمان ایران و رزمندگان دلاور آن در هشت سال دفاع مقدس در سایه ولایتمداری بر دشمنان پیروز شدند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس اوج ایثارگری ملت و رزمندگان اسلام در برابر استکبار جهانی است، افزود: از افتخارات نیروهای مسلح و مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که ارتش، سپاه و بسیج مردمی ما اجازه ندادند وجبی از خاک کشور در طول هشت سال دفاع مقدس به دست دشمن بیفتد.

 امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: تربیت فرزندان در کنار فراهم کردن امکانات آموزشی ضروری است و خانواده ها باید تربیت فرزندان را در اولویت قرار دهند و چه بسا کنترل آنها را در محیط دانشگاهی و خوابگاهی به صورت مستمر انجام دهند.

قریشی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان آموزشی نیز باید بیش از پیش در تعلیم و تربیت تلاش کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا