اخبار
کد خبر : 3100 ۱۳۹۵/۰۶/۳۰   

نیاز به 794 کلاس درس در پروژه های مسکن مهر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از نیاز پروژه های مسکن مهر استان به 794 کلاس درس خبر داد.

به گزارش نای قلم، قهرمان رحمانی در نشست خبری با خبرنگاران که در محل سالن اندیشه اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد؛ در خصوص آخرین وضعیت مدارس استان اظهار کرد: اذربایجان غربی قریب به 5هزار کلاس جدید نیاز دارد و 4هزار و 672 کلاس نیاز به مقاوم سازی و 2هزار و 862 کلاس نیاز به تخریب و بازسازی دارند .

وی از وجود 300 کلاس استیجاری در استان خبر داد و افزود: 3هزار کلاس با سیستم حرارتی سنتی در آذربایجان غربی وجود دارد و پروژه های مسکن مهر استان هم به 794 کلاس نیاز دارند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تاکید کرد : آذربایجان غربی در بحث فضاهای آموزشی با مشکل جدی مواجه است و نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

وی کل بودجه مصوب سال جاری برای اداره کل نوسازی استان را 47 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:  در 4 ماهه اول امسال 3.5 میلیارد تومان از این اعتبار اختصاص یافته است.

رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر 86 پروژه خیرساز با 455 کلاس درس در حال احداث می باشد؛ ادامه داد: از تعداد 49 پروژه با 261 کلاس درس تا اول مهر آماده تحویل و بهره برداری خواهد بود.

وی از بهینه سازی فضاهای آموزشی در راستای ایجاد بستر تعلیم و تربیت ایرانی اسلامی، رعایت اصول معماری اسلامی، توسعه مشارکت های مردمی، برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز، توسعه مدارس غیر دولتی و امکان واگذاری فضای اموزشی به بخش خصوصی به عنوان سیاست های مورد توجه این اداره کل یاد کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا