اخبار
کد خبر : 31 ۱۳۹۴/۰۳/۲۵   

تدابیر دولت در بخش سلامت نمود کامل دارد

اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید یک حرکت جهادی و به عنوان بزرگ‌ترین اقدام کشور در زمینه بهداشت و درمان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که نور امید را در دل بیماران روشن کرده است.

به گزارش نای قلم، با اجرایی شدن این طرح کمر همت برای حل سایر مشکلات موجود در حوزه سلامت نیز بسته شد و اعتماد مردمی به دولت برای رفع سایر مشکلات مهم کشور نیز افزایش یافته است.

همزمان با آغاز اجرای این طرح هزینه بیماران بستری شده در بیمارستان از 40 درصد به 10 درصد کاهش یافت، هزینه زایمان طبیعی نیز در بیمارستان‌های دولتی رایگان شد و بیمارستان‌ها نیز موظف شدند تمام نیازهای دارویی و تجهیزاتی بیمار را تامین کنند که این امر تا حد زیادی از بار مشکلات بیمارانی که در کنار رنج بیماری از مشکلات مالی نیز رنج می‌برند کم می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت طرح تحول نظام سلامت در آذربایجان غربی گفت: تدابیر دولت تدبیر و امید در بخش سلامت نمود کامل دارد.

ابراهیم حسنی در گفت و گویی اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان دستاوردهای بسیار روشنی داشته و رضایت مردم و شهروندان از اجرای این طرح به‌خوبی مشهود است.

وی افزود: در مجموع 143 میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان آذربایجان غربی تخصیص یافته است.

به گفته حسنی برنامه اول تحول نظام سلامت، برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری است که قبل از اجرای این برنامه بیمارانی که در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان بستری می‌شدند بیش از 25 الی 30 درصد هزینه های بیمارستانی را پرداخت می‌کردند که با اجرای این برنامه این رقم در روستاها به سه الی پنج درصد و در شهرها به پنج الی هفت درصد رسیده است.

وی اعتبار تخصیص یافته به این برنامه را نیز 93 میلیارد تومان اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای کیفیت و هتلینگ بیمارستان‌ها اشاره و تصریح کرد: در آذربایجان غربی اکثر بیمارستان‌های دانشگاهی فرسوده هستند که با عنایت ویژه استاندار آذربایجان غربی بهسازی بیمارستان‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

حسنی اضافه کرد: در سال‌های گذشته سالانه دو الی سه میلیارد تومان برای بهسازی بیمارستان‌ها تخصیص می‌یافت که در سال گذشته میزان اعتبار بهسازی بخش‌های بستری بیمارستان‌ها به هفت و میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت ۱۶ میلیارد تومان صرف هزینه هتلینگ بیمارستان‌ها در استان شد همچنین وزارت بهداشت و درمان تجهیزات زیادی را تدارک دیده است که بخشی از آن‌ها را در اختیار گرفتیم و در حال استفاده هستند.

وی به تعرفه گذاری خدمات سلامت نیز اشاره و اضافه کرد: تعرفه گذاری خدمات سلامت طی چندین سال گذشته بازبینی نشده بود و مشکلاتی از جمله زیرمیزی و دریافت‌های غیرمتعارف را به دنبال داشت که دولت با واقعی کردن قیمت‌ها به دانشگاه های علوم پزشکی و بهداشت و درمان مأموریت داد نظارت ویژه و جامع در بحث زیرمیزی داشته باشد و از برخورد قانونی و منطقی با پزشکان متخلف دریغ نکند.

حسنی ادامه داد: برای مبارزه با پدیده رشوه و زیرمیزی پزشکان نیز نظارت مداوم و برخورد قاطع صورت گرفته و سامانه 1690 برای رسیدگی به شکایات و تخلفات راه‌اندازی شده است.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا