اخبار
کد خبر : 3098 ۱۳۹۵/۰۶/۳۰   

"جشنواره انگور" بازار فروش انگور نیست

شهردار ارومیه گفت: جشنواره انگور بازار فروش انگور نیست بلکه کار فرهنگی است.

به گزارش نای قلم، محمد حضرت پور در گفت و گوی خبری اظهار کرد: با اجرای این جشنواره به دنبال شناساندن ظرفیت و پتانسیل های آذربایجان غربی و اقتصاد مردم و انگور، ایجاد ارتباط بین نسلی، ایجاد شور و نشاط بین مردم  و جذب گردشگر هستیم.

وی با اعلام اینکه بیش از30 درصد بازدیدگان  چهارمین جشنواره انگور از سایر استان ها هستند، گفت: حضور گسترده مردم نشان از این دارد که جشنواره انگور در بین مردم به عنوان جشنواره ملی جایگاهش را یافته است.

حضرت پور نبود خودروهای  یخچال دار و بسته بندی نامناسب را یکی از نقاط ضعف صادراتی انگور دانست و اظهار کرد: برای حل این مشکل اقدامات اساسی  باید انجام گیرد.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر نحوه بسته‌بندی، حمل و نقل، برداشت و کشت محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی سنتی است، ادامه داد: باید مردم و کشاورزان را برای تولیدات غیر کنسانتره آموزش دهیم و دست در دست هم داده و با حل مشکلات باغداران و صادرات شاهد روزهای خوش برای باغداران باشیم.

حضرت پور در پاسخ به این سوال که آیا در این جشنواره در زمینه جذب سرمایه گذار و توسعه صادارت انگور موفق بوده اید؟ گفت: بهتر است به این موضوع اشاره کنم که در اولین جشنواره انگور میزان صادرات به خارج از کشور 5هزار تن، سال گذشته 20هزار تن بوده است؛ امیدواریم امسال صادرات این محصول به بیش از30 هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انگور به عنوان ظرفیت و پتانسیل  آذربایجان غربی شناخته شده است افزود: جشنواره ملی انگور مختص ارومیه است و ارومیه صاحب برندی به نام انگور شده و شایسته این برند است چراکه بیش از 50 نوع انگور در این شهر تولید می شود.

شهردار گفت: هیچ کاری بدون ایراد نیست کار تازه ای شروع شده و غیرتخصصی است اما برای بهتر شدن شرایط اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

وی گفت: در سسیتم توزیع و فروش محصولاتمان ضعف های اساسی وجود دارد و انگور این شهر در اقصی نقاط کشور مورد توجه قرار نگرفته است اما با تصمیم گیری شورای شهر در خصوص شکل گیری کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری شاهد این هستیم، امروز انگور برند ارومیه شده و با این نام پیوند خورده و هر روز شاهد حضور متقاضیانی از استانهای کشور برای خرید انگور هستیم.

شهردار ارومیه اظهار کرد: حضور گسترده مردم در جشنواره توجه مسئولین را به پتانسیل های موجود جلب کرده لذا امیدواریم در سال های آتی جشنواره با نگاه ویژه برگزار شود.

حضرت پور با بیان اینکه  بیش از 30  درصد از بازدید کنندگان از جشنواره از سایر شهر و استان های کشور بودند تصریح کرد: قطعا وجود غرفه های مواد غذایی و صنایع دستی در جذب گردشگر موثر بوده و امید است بیش از پیش شاهد خیزش و رونق گردشگری در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در روزهای گذشته سهل انگاری یک کارخانه دار باعث ایجاد مشکلاتی برای باغداران شده بود، افزود: با رسیدگی مسئولین و تاثیر این جشنواره امروز انگور با قیمت ۱۵۰۰ تا ۷ هزار تومان دربازار بفروش می رسد و هنوز باغداران در فشار هستند و برای حل مشکل باغداران باید نسبت به صادرات و شناساندن ظرفیت های استان بیش از پیش  تلاش کرد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه در کنار انتقادات مردم ابراز محبت و قدردانی نیز می کنند افزود: رسانه ها با انعکاس انتقادات و پیشنهادات می توانند به ما کمک کنند تا  جشنواره پنجم کامل تر از دوره های قبل برگزار شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا