اخبار
کد خبر : 309 ۱۳۹۴/۰۵/۰۷   

تشکیل شركت هاي صادراتي در آذربایجان غربی ضروری است

معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار آذربايجان غربي بر لزوم شكل گيري شركت هاي صادراتي داراي تخصص فروش و بازاريابي در استان تاكيد کرد.

به گزارش نای قلم، تقي كهوريان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگي برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي توليدي و صادراتي ايران در نخجوان كه در محل استانداري برگزار شد، اظهار کرد: بازاريابي، فروش و تبليغات امروز تبديل به يك علم، حرفه و تخصص شده است لذا تشكيل شركت هايي در اين زمينه مي تواند هم به فروش و بازاريابي محصولات توليدي و صادراتي استان كمك كند و هم بطور كلي در توسعه تجارت خارجي استان با كشورهاي همجوار موثر واقع شود.

وی اضافه كرد: متاسفانه واحدهاي توليدي و صنعتي در استان آذربايجان غربي در زمینه فروش و بازاريابي محصولاتشان با مشكلاتي مواجه هستند و علت آن هم اين است كه يك واحد توليدي كه كارش طراحي و توليد است، براي محصولات خود بازاريابي هم مي‌كند در حاليكه مقوله فروش و بازاريابي بايد به نخبگان و متخصصين اين حرفه سپرده شود.

کهوریان همچنين به ذكر برخي از دلايل عدم استقبال شركت‌هاي توليدي و صنعتي استان براي شركت در نمايشگاه هاي خارجي پرداخت و گفت: مي توان با در نظر گرفتن برخي مشوق ها مانند پرداخت يارانه از محل كمك هاي اعتباري و فني استان به شركت هاي توليدي و صادراتي استان آنها را براي حضورموثرتر و با انگيزه تر در نمايشگاه هاي خارجي تشويق کرد.

وی افزود: نمايشگاه توانمندي هاي توليدي و صادراتي ايران در نخجوان بايد معرف توانمندي هاي توليدي و صنعتي استان آذربايجان غربي باشد و به توسعه تجارت خارجي و مراودات اقتصادي استان با جمهوري نخجوان كمك كند.

کهوریان ادامه داد: لازمه برگزاري شايسته و قابل قبول نمايشگاه نخجوان و استقبال تجار و فعالان اقتصادي از اين نمايشگاه، اين است كه محصولات و كالاهاي باكيفيت و داراي توان رقابتي با محصولات مشابه در بازارهاي خارجي در اين نمايشگاه عرضه شود؛ همچنين بايد نيازها و تقاضاهاي بازار هدف به صورت كارشناسي و علمي  و بر اساس تجارب موجود، مورد بررسي قرار گيرد.

مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري نيز در اين جلسه گفت: رسیدن به بازارهای گسترده جهانی، مستلزم حرکت به سمت به کارگیری استراتژی های جهش صادراتی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف است لذا برگزاري نمايشگاه نخجوان نيز فرصتي براي محك زدن توانمندي هاي توليدي و صادراتي استان و همچنين ظرفيتي براي توسعه تجارت خارجي استان است.

بابايي برگزاري نمايشگاه ها را یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانایی ها و قابلیت های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی استان برشمرد و افزود: مشارکت در نمایشگاه باعث می شود تا توانمندی های واحدها و بنگاه های مختلف تولیدی به معرض نمایش گذاشته شود و زمینه برای دست یافتن به بازارهای جدید فراهم شود.

اسماعيلي دبیر اتاق تعاون آذربایجان غربی نيز در اين جلسه در ارتباط با برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان اظهار کرد: با توجه به شرایط مستعد جمهوری خودمختار نخجوان و به دلیل نیاز مبرم بازار این منطقه به کالا و خدمات صنایع ایران این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ مرداد امسال (مصادف با ۱۴ تا ۱۷ آگوست ۲۰۱۵) در شهر نخجوان مرکز این جمهوری خودمختار برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا