Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3088 ۱۳۹۵/۰۶/۲۷   

برگزاری سرشماری سال ۹۵ در دومرحله/ اطلاعات خانوار محرمانه می ماند

مهسا اسمی / مدیراجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی گفت: سرشماری نفوس و مسکن امسال در دو مرحله از مهرماه سالجاری وارد فاز اجرایی می شود.

 به گزارش نای قلم، ناصر حضرتی پر در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص جزییات روند برگزاری این سرشماری در استان با بیان اینکه هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال به صورت دو مرحله در ۱۷ شهرستان و مناطق روستایی استان اجرایی می شود افزود: مرحله اول این طرح به صورت ثبت نام اینترنتی خانوارها خواهد بود.

 وی با بیان اینکه در سال ۹۴ با انجام آزمایشی سرشماری نقشه های اجرایی این سرشماری مشخص و فراهم شد عنوان کرد: مرحله اول این سرشماری با هدف صرفه جویی در وقت و صحت و دقت اطلاعات به صورت اینترنتی از سوم تا ۲۴ مهرماه امسال اجرا می شود.

حضرتی ادامه داد: در این مرحله خانوارها به صورت اینترنتی اطلاعات خود را ثبت و کد رهگیری را اخذ می کنند و در مرحله دوم بعد از حضور ماموران سرشماری به صورت خانه به خانه با ارائه این کد رهگیری اعلام می کنند که اطلاعات خود را به سیستم و سامانه مرکز آمار وارد کرده اند. مدیراجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی با اشاره به ضریب نفوذ کم اینترنت در آذربایجان غربی گفت: برای نهادینه کردن این موضوع تمام تلاش و توان خود را برای انجام الکترونیکی سرشماری در استان بکارخواهیم گرفت.

حضرتی پر اضافه کرد: بعد از اتمام مرحله اینترنتی از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان طرح اجرای سرشماری به صورت خانه به خانه آغاز می شود که طی آن اطلاعات خانوارها با استفاده از تبلت از طریق ماموران سرشماری اخذ می شود.

وی با بیان اینکه برای همکاری در اجرای این سرشماری تاکنون پنج هزار و ۵۹ نفر از جوانان علاقمند استان ثبت نام کرده اند گفت: از این تعداد ۸۷۰ مامور و در مجموع یک هزار و ۳۰۰ نیرو در بحث سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان همکاری خواهند کرد.

 وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۷ قانون مرکز آمار ایران کلیه اطلاعات این سرشماری کاملاً محرمانه است و اطلاعات خانوارها در اختیار هیچ نهاد، دستگاه و فردی قرار نخواهد گرفت و صرفاً برای امور برنامه ریزیهای کلان کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حضرتی پر با اشاره به ضرورت عزم همه دستگاه‌ها در اجرای سرشمارس عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ گفت: بخش اعظم تبلتهای مورد نیاز برای این سرشماری توسط مرکز آمار ایران تأمین شده و مابقی آن نیز توسط استان خریداری شده است و در کنار آن تأمین برخی سخت افزارها و خودروهای مورد نیاز نیز با مشارکت دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی گفت: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و با حضور مقامات ارشد آذربایجان غربی زنگ سرشماری نیز در مدارس به صدا در خواهد آمد و تعدادی از دانش آموزان نیز به‌صورت نمادین به عنوان رابطین سرشماری انتخاب می‌شوند.

وی با درخواست از رسانه‌ها برای فرهنگ سازی ارائه اطلاعات دقیق و صحیح از سوی شهروندان گفت: لازمه توسعه و پیشرفت کشور داشتن اطلاعات و آماری دقیق است بنابراین همه شهروندان بایستی تلاش کنند برای انجام برنامه ریزی بهتر برای کشور مسئولان در این سرشماری شرکت کنند.

حضرتی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم حدود پنج درصد خانواده های استان در سرشماری امسال به صورت اینترنتی شرکت کنند، اضافه کرد: با فرهنگسازی مناسب از طریق رسانه ها، تریبون های نمازجمعه و همچنین مسئولان دستگاه های اجرایی می توان این رقم را نیز افزایش داد.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی یاد آور شد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ جمعیت استان سه میلیون و ۸۰ هزار نفر بود که پیش بینی می شود این میزان امسال به سه میلیون و ۴۰۰ هزارنفر برسد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا