اخبار
کد خبر : 3085 ۱۳۹۵/۰۶/۲۶   

آموزش و پرورش تابع هیچ جریان سیاسی نیست

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش تابع هیچ جریان سیاسی نیست بلکه تابع ولایت و برنامه های دولت است.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک هفته ولایت و عید غدیرخم از آمادگی کامل مجموعه آموزش و پرورش استان برای آغاز سالتحصیلی جدید خبر داد.

وی افزود: تسری حرمت و ادب در جامعه و حفظ شان و منزلت معلم در جامعه از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش استان است.

سیدمصطفوی با اشاره به اینکه امسال عدالت و کیفیت آموزشی در تمام برنامه های آموزش و پرورش مورد توجه ویژه بوده است؛ اضافه کرد: امسال طرح کیفیت بخشی به پایه اول ابتدایی به عنوان زیرساخت نظام آموزشی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا اولیا دانش آموزان در خصوص انتظارات معلمان عزیز آموزش می بینند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اذعان به ارزیابی سلامت 58 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان گفت: برای دانش آموزان دیرآموز بسته های ویژه آموزشی در نظر گرفته شده است.

 این مقام مسئول با اشاره شرایط اجتماعی و چندزبانه بودن مناطق مرزی استان ادامه داد: به منظور تسهیل فرآیند یادگیری دانش اموزان دوزبانه، در تابستان امسال 420 کلاس برای 8هزار و 200 دانش آموز دوزبانه استان تشکیل شد.

وی گفت: به منظور ایجاد عدالت آموزشی، سعی شد سازماندهی معلمان شاخص استان در کلیه مدارس اعم از دولتی، شاهد و تیزهوشان بطور عادلانه صورت گیرد.

 سیدمصطفوی اضافه کرد: 4هزار و 800 معلم استان برای تدریس 25 عنوان کتاب جدیدالتالیف پایه دهم دوره نظری و 85 عنوان کتاب جدید التالیف دوره فنی و حرفه ای آموزشهای لازم را فرا گرفتند.

 وی ترویج نماز در بین دانش آموزان را مهمترین مسئله تربیتی در آموزش و پرورش عنوان و اظهار کرد: حضور مدیران و معلمان در صفوف نماز جماعت مدارس بهترین تبلیغ برای ترویج نماز است که یکی از موضوعات مهم در ارزیابی عملکرد مدیران مدارس می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: با سازماندهی صورت گرفته، حتی در دورترین روستاهای مرزی استان نیز معلمان عزیز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با بیشترین نیروی انسانی و حجم وسیعی از افراد جامعه سر و کار دارد وظیفه این نهاد را سنگین توصیف کرد و گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری همه دستگاه های اجرایی کشور باید به آموزش و پرورش جهت موفقیت در امر تعلیم و تربیت کمک کنند.

سیدمصطفوی با بیان اینکه 580 هزار دانش آموز و 38 هزار معلم برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده می شوند؛ افزود: شاداب سازی محیط درونی و بیرونی مدارس با همکاری شهرداریها و ساماندهی نزدیک به 4هزار سرویس مدارس از اقدمات صورت گرفته در این خصوص می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تشریح اقدامات صورت گرفته در پروژه مهر 95 گفت: نقل و انتقالات نیروی انسانی، بازنشستگی 1400 فرهنگی، آغاز به کار 1هزار و 230 معلم جدید، تخصیص یک میلیارد تومان به عنوان سرانه دانش آموزی، تخصیص 1.5 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس، تخصیص 1 میلیارد تومان برای تعمیرات جزئی مدارس، اعزام کاروان وسایل ورزشی امید2 با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان از مهمترین اقدمات صورت گرفته در قالب این پروژه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا