اخبار
کد خبر : 3083 ۱۳۹۵/۰۶/۲۶   

مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه راه اندازی می شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، رضا ملک زاده در حاشیه بازدید از مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه واقع در شهر قوشچی اظهار کرد: این مرکز به زودی به عنوان یکی از شاخص های مطالعه بزرگ و ملی پرشین کوهورت راه اندازی می شود.

وی افزود: مرکز مطالعه بزرگ و ملی پرشین کوهورت در 18 استان کشور راه اندازی شده است.

ملک زاده اظهار امیدواری کرد این مرکز بتواند اقدامات جدی از نظر پژوهشی برای یافتن بهترین راه حل های پیشگیری از بیماری های مزمن انجام دهد.

وی افزود: لازم است با توجه به تغییراتی که در دریاچه ارومیه اتفاق افتاده و عوارضی که ممکن است ناشی از خشک شدن این دریاچه باشد را بتوانیم از نزدیک مانیتور کنیم و تا حدی که امکان دارد پیشگیری کنیم.

ملک زاده در ادامه گفت: مهمترین مشکلی که در سطح سلامت برای کل کشور وجود دارد این است که با وجود بهبود بسیار چشمگیری که ما در امید به زندگی در بدو تولد داریم و خوشبختانه به مرز76 سالگی در مردان و 80 سالگی در زنان رسیده است ولی هنوز نزدیک به 90 هزار نفر در کشور مرگ های زودرس داریم یعنی مرگ های زیر 70 سال و یکی از اهداف اصلی این طرح این هست که ما بتوانیم از بیماریهای ی که باعث مرگ زودرس می شوند پیشگیری کنیم و افرادی که تحت این مراقبت ها قرار می گیرند علاوه بر اینکه بیمار نمی شوند افراد سالمی هستند که می توانند مفید باشند و ناتوان نشوند، بنابراین باید به نحو بسیار خوبی آن را اجرا کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا