اخبار
کد خبر : 3081 ۱۳۹۵/۰۶/۲۶   

بهره مندی 516 واحد تولیدی آذربایجان غربی از تسهیلات بانکی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: 516 واحد تولیدی آذربایجان غربی از تسهیلات بانکی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در گفت و گویی اظهار کرد: 370 واحد تولیدی در شرف عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات بوده و برای 130 واحد تسهیلاتی توسط خود بانک‌ها به صورت مستقیم پرداخت شده است.

وی افزود: تا پایان امسال با راه‌اندازی 400 واحد راکد صنعتی آذربایجان‌غربی، 12 هزار شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر آن، تا پایان امسال با راه‌اندازی 400 واحد راکد صنعتی آذربایجان‌غربی، 12 هزار شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: تا پایان سال نیز 220 طرح جدید بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی به بهره‌برداری رسیده که در پنج ماهه امسال 61 طرح تولیدی افتتاح شد.

اسکندری با اشاره به وجود 400 واحد قطعه‌ساز بزرگ و کوچک خودرو در استان بیان کرد: حتی 70 تا 80 درصد قطعات واحد تراکتورسازی ارومیه در داخل آذربایجان‌غربی تامین می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: در این باره سیاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی توسعه واحدهای قطعه‌سازی خودرو و صادرات آنها است.

به گفته وی، با توجه به اینکه در استان آذربایجان‌غربی واحد یا کارخانه تولید اتومبیل‌سازی وجود ندارد، برای همین به قطعه‌سازی خوردو در این منطقه توجه ویژه شده و بنا است که به قطب تولید و مواد اولیه خودروسازها تبدیل شود.

اسکندری با ابراز خرسندی از اینکه هم‌اکنون این استان یکی از تامین کنندگان اصلی قطعات ایران‌خودرو و سایپا است اظهار داشت: خوشبختانه آذربایجان‌غربی در بخش باتری‌سازی، لامپ‌های LEDو لوازم الکترونیکی جزو برندهای کشور و شاید منطقه است.

وی بیان کرد: صادرات این محصولات به کشورهای عراق، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا