اخبار
کد خبر : 3079 ۱۳۹۵/۰۶/۲۶   

اختیارات استان ها باید افزایش یابد

استاندار آذربایجان غربی گفت: وزارتخانه ها باید کوچک شوند و اختیارات استان ها افزایش یابد.

 به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در هشتمین جلسه شورای اداری استان که با حضور انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، وظایف و مسئولیت های استان ها را سنگین تر کرده است اما اختیارات کافی در قبال این مسئولیت ها وجود ندارد بطوریکه در استان یک مدیرکل دستگاه اجرایی بدون اجازه وزیر مربوطه خود نمی تواند کاری انجام دهد؛ لذا انتظار داریم وزارتخانه ها در تفویض اختیارات به دستگاههای استانی سخت گیری نکنند تا روند مدیریت امور و پیشبرد برنامه های دولت در استانها تسهیل شود.

وی اضافه کرد: هرچند اخیرا در جلسه استانداران با اعضای هیات دولت، تصمیم گیری هایی در خصوص تفویض برخی اختیارات به استان ها انجام گرفت اما متاسفانه وزارتخانه ها علاقه ندارند مسئولیتهای کلیدی خود را به دستگاههای استانی واگذار کنند که این امر توانمندی و میزان کارایی و پاسخگویی دستگاههای استانی را کاهش می دهد.

سعادت اظهار کرد: احیای سازمان امور اداری و استخدامی کشور و انتصاب آقای انصاری به ریاست این سازمان به عنوان یکی از چهره های درخشان کشور در این زمینه، می تواند روند ساماندهی امور در نظام اداری را شتاب بخشد و باید از رئیس جمهوری محترم به جهت این انتخاب و انتصاب قدردانی نمود.

وی افزود: افزایش اختیارات در استان ها، نظام هماهنگ پرداخت ها، مسئله استخدام ها، کوچک سازی حجم دولت بویژه وزارتخانه ها از جمله مسائلی است که امیدواریم سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای رسیدگی به آنها برنامه ریزی و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کوچک سازی دولت باعث چابکی و ارتقای کارایی و پاسخگویی آن می شود، اضافه کرد: دولتهای مختلف بعد از انقلاب اسلامی برای کوچک کردن حجم خود تلاشهای زیادی کرده اند اما این اقدامات صرفا در حد حذف و کم کردن وزیر و یا ادغام وزارتخانه ها باهم بوده است؛ فلذا انتظار داریم دولت یازدهم در این خصوص اقدامات اساسی انجام دهد و مسئولیت امور را به خود مردم و بخش خصوصی واگذار نماید.

سعادت ادامه داد: بزرگ بودن حجم دولت و عدم اشرافیت کافی بر موضوعات، مشکلاتی را در نظام اداری بوجود آورده که این امر ضرورت اصلاح ساختار اداری و کوچک کردن حجم دولت را دو چندان می کند.

وی مازاد بودن نیرو در برخی دستگاه ها و کمبود نیرو در برخی دیگر از دستگاه ها و بطور کلی عدم تناسب نیروی انسانی در دستگاهها را از دیگر مشکلات نظام اداری دانست و خواستار توجه و ساماندهی این موضوع توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور شد.

سعادت به مسئله انباشت و مازاد بودن نیرو در وزارتخانه ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تقریبا 85 درصد بودجه در وزاتخانه ها هزینه می شود که این مسئله باعث رسوب حجم بالایی از نیروی انسانی در وزارتخانه ها شده است و لازم است در این خصوص ساماندهی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا