اخبار
کد خبر : 3078 ۱۳۹۵/۰۶/۲۶   

نمایشگاه‌ها مبلغ حیا و دین باشند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: نمایشگاه‌ها باید به‌گونه‌ای برگزار شوند که مبلغ حیا و دین باشند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: فرد با ورود به نمایشگاه ها باید احساس معنوی داشته باشد تا بتواند در مسیر آموزه‌های دینی گام بردارند و در تمام جنبه‌ها و میادین دشمن را تسلیم خود کنند و از ایجاد شهوت و هوس رانی جلوگیری کنند.

وی افزود: دشمن درصدد دین‌ستیزی و عفت زدایی در کشورهای اسلامی و به‌خصوص ایران اسلامی است و همیشه در تلاش است که با از بین بردن عفت بی‌دینی را ترویج دهند و در این میان علما نقش اصلی را بر عهده‌دارند تا مردم را از چنین کارشکنی‌هایی آگاه کنند و راهکارهای معقول را برای مقابله با دشمنان ارائه دهند.

قریشی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان کرد: هر کس عفت ندارد دین هم ندارد وقتی بی‌عفتی و بی‌حیایی جاری شود حیا و ایمانی هم در میان نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر کسی بی‌عفت باشد نسبت به خداوند متعال ترس و تقوای کمتری دارد و از دید الهی ناپدید می‌شود که این امر سبب مردن قلب فرد و در نهایت راندن فرد از بهشت و جاری ساختن به سمت جهنم می‌شود و مدیران جامعه بیش‌ازپیش نقش مهمی در ترویج حیا و گسترش دین دارند.

وی اظهار داشت: نمایشگاه‌هایی برپا می‌شود که باید پیوست فرهنگی داشته باشند و با معیارهای اسلامی و قانونی مطابقت داشته باشند و مسئولان باید به‌تمامی اقدامات نظارت داشته باشند و به چگونگی، محل برگزاری و افراد برگزارکننده باید رسیدگی شود.

 قریشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هرچند که اهل سنت به ولایت و امامت اهل‌بیت(ع) عقیده ندارند اما بر اساس کلام الهی که مودت به اهل‌بیت(ع) را مزد رسالت نبی خاتم(ص) قرار داده است به اهل‌بیت(ع) مودت و محبت دارند و همین مسئله باید عامل پیوند و اتحاد امت اسلامی شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی به قصیده‌ای از عمرو بن عاص در وصف حضرت علی(ع) و واقعه غدیر اشاره و اضافه کرد: برای اثبات ولایت علی(ع) دلایل زیادی وجود که واقعه غدیر و آیات مربوط به آن از مهمترین دلایل است و عمرو بن عاص در قصیده خود به آن اشاره‌کرده است.

وی همچنین با اشاره به مباحث خانوادگی، افزود: پس از فوت همسر یا طلاق نباید افراد مجرد بمانند، چون مجردی خلاف خواست و رضایت الهی است و در قرآن کریم به این مسئله تأکید شده است که پس از فوت همسر یا طلاق گرفتن خانم‌ها پس از اتمام عده ازدواج کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: خدای متعال به خانم‌ها واجب کرده است که پس از فوت همسر چهار ماه و ده روز عده نگه دارد و پس از آن ازدواج کند، بر این اساس کسی از خانواده همسر یا خود خانم حق ندارند مانع از ازدواج خانم شوند و چنین عملی خلاف شرع است.

وی ممانعت از ازدواج مجدد را به خاطر سنت‌های جاهلانه امری اشتباه عنوان و اضافه کرد: بر آقایان عده واجب نیست و پس از فوت یا طلاق همسر بلافاصله می‌توانند ازدواج کنند و سرزنش آنان به خاطر ازدواج مجدد امری اشتباه و سنتی جاهلانه است چراکه انسان به همسر و شریک زندگی نیازمند است .

امام‌جمعه ارومیه بیان کرد: ایام برداشت محصول در منطقه ما نزدیک است و در راستای برداشت محصول پرداخت زکات که یکی از مهمترین فروع دین مسلمانان است بیان می‌شود که محصولاتی چون انگور، سبزه و کشمش را شامل می‌شود و اگر مقدار برداشت به بیش از 848 کیلو برسد باید زکات آن را که عبارت است از یک‌دهم برداشت را پرداخت کرد.

وی افزود: در این میان افرادی هستند که محصولشان به حدنصاب پرداخت زکات نرسیده است ولی به سبب احساس مسئولیتی که مقابل اوامر الهی در دل خوددارند همیشه زکات مال و برداشت خود را پرداخت می‌کنند تا بیش‌ازپیش رضایت پروردگار را به خود جلب کنند.

وی با اشاره به یکی از سخنان حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه تشریح کرد: پرداخت زکات که یکی از واجبات شرعی دین اسلام است سبب افزایش رحمت الهی می‌شود و انسان را از عقوبت الهی باز می‌دارد و زکات و نماز همراه همدیگر وسیله‌ای برای تقرب به خداوند متعال هستند که نماز ارتباط با خالق و زکات ارتباط با مخلوق است.

قریشی خاطرنشان کرد: اگر فردی زکات را از اعماق وجود خودپرداخت کند و دغدغه از دست دادن مال را در سر نداشته باشد این عمل وی به‌عنوان کفاره کارهای زشت وی شمرده می‌شود و در آخرت هم پرده‌ای میان فرد و آتش جهنم می‌شود.

قریشی بیان کرد: از آفرینش انسان تا به الان افرادی بوده‌اند که به مخالفت با ادیان و ائمه الهی پرداخته‌اند و این دو موضوع اصلی را مورد تمسخر قرار داده‌اند و یکی از اسلحه‌های حق در مقابل باطل تمسخر است که نشان از باطل بودن کارشکنان است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: هیچ پیامبری جز اینکه وی را به تمسخر بگیرند بر بشر نازل نشده است و تمامی انبیا بلا استثنا توسط دشمنان خود مورد تمسخر قرارگرفته‌اند و در پی این تمسخر نیز آموزه‌های دینی پیامبران موردحمله و تمسخر این افراد قرارگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تشریح کرد: نباید اجازه دهیم آموزه‌های دینی توسط عده‌ای به سخره گرفته شوند و اگر اینگونه شود باید به مقابله با آنان پرداخت و اگر این اقدام عملی نباشد باید فرد را ترک کرد تا زمانی که وی با آموزه‌های دینی منطبق شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا