اخبار
کد خبر : 3070 ۱۳۹۵/۰۶/۲۴   

ضعف هایی در خصوص مبارزه با مواد مخدر در استان وجود دارد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: هر چند در استان کارهای خوبی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد صورت گرفته ولی ضعف های اساسی نیز به چشم می خورد.

به گزارش نای قلم، هوشنگ عطاپور در جلسه توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر که امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عمده مشکلات در این زمینه ناتمام و ناقص بودن برخی طرح ها، اقدامات و کارها در این خصوص است .

وی بر لزوم توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد در بحث مواد مخدر تاکید کرد و گفت: مواد مخدر تهدید استراتژیکی چند وجهی است که هر روز زمینه جدیدی را برای ناامنی اجتماعی، روانی، اقتصادی، جسمانی، خانوادگی و بهداشتی در سطح جوامع رقم می‌زند و شرایط را برای کشور سخت می‌کند.

عطاپور با بیان اینکه در زمینه موضوعات اجتماعی نگاه ما به مردم و جامعه است، افزود: در زمینه مبارزه با بلای خانمان سوز مواد مخدر، توسعه مشارکت های مردمی و پررنگ کردن نقش مردم از اهدافی است که دولت در نظر دارد با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و عمومی کردن آن به این هدف مهم دست یابد لذا در این راستا کمیته ای تشکیل یافته که باید فعالیت های آن گسترش و ضعف های موجود در این خصوص رفع شود.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: در این راستا ضروری است نشستی با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و خیرینی که در این زمینه می خواهند مشارکت کنند باید برگزار شود تا به این وسیله سعی شود مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدر گسترش یابد .

عطاپور گفت: با تشکیل سازمان مردم نهاد تخصصی در زمینه مواد مخدر و دعوت از علاقمندان برای فعالیت در خصوص مبارزه با بلای خانمان سوز می توان اولین گام موثر در راستای مردمی کردن و توسعه مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را برداشت.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به بهره گیری از تجارب و اقدامات انجام گرفته در استان های دیگر، افزود: با مشارکت بخش های مختلف از جمله شهرداری ارومیه در تکمیل اردوگاه و کمپ های ترک اعتیاد شاهد شهری زیبا به دور از معتاد خواهیم بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا