اخبار
کد خبر : 307 ۱۳۹۴/۰۵/۰۷   

مراحل اصلی احداث فرودگاه ماكو به پایان رسيده است

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فرودگاه ماکو با احداث برج مراقبت و ترمینال مراحل اصلی احداث خود را به پایان رسانده و در سال جاری عملیات پروازی در آن اجرا می‌شود.

به گزارش ناي قلم، حسين فروزان در گفت‌وگويي اظهار كرد: فرودگاه ماکو که عملیات احداث آن از سال 1372 آغاز شده بود هم اکنون در مرحله احداث برج مراقبت و ترمینال قرار دارد، پیش از این عملیات احداث فرودگاه به دلیل برخی مسائل متوقف شده بود که پس از ایجاد منطقه آزاد ماکو و با عنایت به نیازهای مردم به راه اندازی پروازهای بین‌المللی، سازمان منطقه آزاد ماکو اقدام به پیگیری احداث آن کرد.

وي افزود: هم اکنون مراحل احداث پروژه در 5 بخش عوامل پروازی، سازه سقف ترمینال، برج مراقبت، ساختمان تکنیکال بلوک و ساختمان ترمینال در دست اجرا است، بر اساس آخرین گزارش‌ها هم اکنون لایه دوم آسفالت سطوح پروازی به اتمام رسیده است.

به گفته فروزان پیش از این قرار بود این باند متناسب با نشست و برخاست هواپیمای فوکر 100 طراحی شده بود که بر اساس نیازهای منطقه آزاد ماکو این باند برای هواپیمای ایرباس A320 بازطراحی شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه كرد: پروژه احداث عوامل پروازی شامل ساخت بخش‌های مختلف از جمله سطوح پروازی، شانه‌سازی باند، جاده گشت زنی، استریپ سازی و حصار کشی از خرداد ماه سال 93 آغاز شده است.

وي تصريح كرد: برج مراقبت فرودگاه نیز دارای 33 متر ارتفاع از سطح زمین و دو طبقه با اسکلت فلزی به مساحت‌های 75 و 80 متر مربع است که از شهریور 93 عملیات اجرایی ان آغاز شده و تمام فعالیت‌های مربوط به بتن‌ریزی این برج و سازه فلزی طبقات آن به اتمام رسیده و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است.

به گفته وي همچنین پروژه احداث سازه‌های سقف ترمینال که شامل استقرار 70 ستون در ابعاد متنوع، بافت سازه سقف به مساحت 700 متر مربع و اجرای پوشش سقف است از اواخر اسفند 93 آغاز شده و هم اکنون استقرار سطوح‌های آن به پایان رسیده و ساخت سازه سقف آن نیز در دهه اول مرداد به پایان رسیده و آماده اجرای پوشش سقف می‌شود.

فروزان اظهار كرد: بر این اساس احداث دو پروژه ساختمان ترمینال و ساختمان تکنیکال بلوک نیز در دست اقدام است که مطالعات آن به اتمام رسیده و مناقصه واگذاری احداث آن به پایان رسیده است.

وي گفت: با این تفاصیل پیش بینی می‌شود در سال جاری پرواز آزمایشی در این فرودگاه برقرار شود و منطقه آزاد ماکو بتواند از مزایای این فرودگاه بهره گیرد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا