اخبار
کد خبر : 3068 ۱۳۹۵/۰۶/۲۴   

مجوز صدور ویزا در ارومیه صادر می شود

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه آماده اعطای مجوز صدور ویزا به شهرستان ارومیه است.

به گزارش نای قلم، حسن قشقاوی در آیین گشایش چهارمین جشنواره انگور ارومیه در دهکده گردشگری چی چست ارومیه اظهار کرد: وزارت امور خارج می تواند مجوز صدور ویزا را به شهرستان ارومیه بدهد تا شهروندان دیگر کشورهای جهان بیایند و در شهرستان ارومیه ویزا بگیرند و سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: انگور میوه بهشتی است و باید تلاش کنیم تا این میوه بهشتی که یکی از تولیدات محوری کشاورزی ایران و به خصوص آذربایجان غربی است، در دنیا به خوبی و با نام ایران معرفی شود.

قشقاوی اضافه کرد: تمام مسئولان نظام باید کمک کنند تا محصولات این استان به خوبی به کشورهای خارجی صادر شود تا کشاورزان بتوانند برای حفظ تولید محصولات کشاورزی تلاش مضاعف کنند.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه اظهار کرد: اگر بخواهیم محصول انگور در این استان و کشور به خوبی تولید و صادر شود، باید مسئولان در عمل این را ثابت کنند که می خواهند از کشاورزان حمایت کنند.

وی ادامه داد: باید همه کمک کنیم تا کشاورزان بتوانند محصولات خود را به خوبی تولید و به بازارهای ایران و جهان صادر کنند.

قشقاوی همچنین گفت: ما باید از کشاورز به خوبی حمایت کنیم تا محصولات خود را به کشورهایی همچون روسیه، ترکیه و آذربایجان و جاهای دیگر صادر کند.

وی اظهار کرد: در این رابطه باید بخش خصوصی را وارد عرصه کنیم تا بتواند در این زمینه سرمایه گذاری کند.

 ایجاد ۱۸ کارخانه آب میوه و کنسانتره در استان

معاون استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه کارهای جدید و بدیعی در استان انجام شده است، گفت: یکی از اهداف این جشنواره ها این است که ایده ها به محصول تبدیل شود.

نادر صفرزاده افزود: امروز در فضایی قرار داریم که ۱۸ کارخانه آبمیوه و کنسانتره در استان ایجاد شده است.

وی ظرفیت سردخانه های استان را یک میلیون تن اعلام و اضافه کرد: ۱۰ هزار مهندس کشاورزی در استان وجود دارد.

صفرزاده با اشاره با اینکه با رفع تحریم ها اوضاع به مراتب بهتر خواهد شد، تصریح کرد: در چند ماه گذشته روسای جمهور بسیاری از کشورها به ایران آمدند و اراده نظام در این مسیر است که ظرفیت ها را عملیاتی کند، مجلس نیز هدیه ای به دولت داد و آن تصویب متمم بودجه بود که دست دولت را باز گذاشت.

وی گفت: ما سه فرودگاه آماده بهره برداری برای صادرات محصولات کشاورزی داریم و هدف ما بهترین شیوه برای عرضه محصولات است.

 به گفته صفرزاده، ما مسئولان آماده هستیم تا پتانسیل و ظرفیت های استان را به کشورهای خارجی با محصولات خوب معرفی و نظیر این جشنواره را بنا است در تهران هم برگزار کنیم.

معرفی جاذبه های استان را به عنون دستور کار مهم قرار دادیم

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جشنواره گفت: اجرای چنین برنامه های فرهنگی به برندسازی آذربایجان غربی و معرفی ظرفیت های استان به سراسر کشور و کشورهای دیگر کمک می کند.

جلیل جباری افزود: یکی از دلایلی که نتوانسته ایم ظرفیت های استان را معرفی کنیم عدم برگزاری چنین جشنواره هایی بوده است، با این جشنواره ها می توانیم استان را به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: بحث تبلیغات و معرفی جاذبه های استان را به عنون دستور کار مهم قرار دادیم و همه دستگاه های اجرایی باید کمک کنند.

جباری با اشاره به تفاوت چهارمین دوره جشنواره انگور با دوره های پیشین، گفت: در این دوره ما به صورت همزمان میزبان برگزاری سومین دوره صنایع دستی کشور هم هستیم. ۳۰ استان در قالب ۱۰۰ غرفه در این جشنواره حضور دارند که این اتفاق مبارکی است.

وی افزود: گردشگران، استان ما را به خاطر جاذبه هایش انتخاب می کنند پس وظیفه ما حفظ و معرفی این جاذبه ها است.

یکی از دستاوردهای جشنواره انگور ایجاد نشاط و شادابی است

شهردار ارومیه هم در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره انگور گفت: ما در سال های اخیر جشنواره های متعددی را در سطح ارومیه برگزار کردیم که یکی از دستاوردهای آن ایجاد نشاط و شادابی بود.

محمد حضرت پور هدف پنهان برگزاری این جشنواره ها را صادرات خواند و گفت: ما سالانه ۲۸۶ هزار تن انگور تولید می کنیم که از این نظر در ایران رتبه دوم یا سوم را دارم و تنها ۲۰ هزار تن از این انگور صادر می شود.

وی تصریح کرد: یعنی دستگاه دیپلماسی باید بتواند بازار هدف را فعال کند و بازار مصرف خوبی را برای انگور و سیب کشور فراهم سازد.

حضرت پور گفت: انتظار ما این است که با همکاری دستگاه های مختلف آموزش باغداران برای بسته بندی با صادرات فراهم شود، عدم بسته بندی مناسب یکی از آسیب های عمده ما است که باید در این عرصه حرکتی جدی صورت گیرد.

وی هدف پنهان دیگر شهرداری را تقویت گردشگری عنوان کرد.

شهردار ارومیه با اشاره به تنوع قضایی و فرهنگی در ارومیه افزود: اینها زیرساخت های مناسبی است که باید تقویت شود.

حضرت پور گفت: برگزاری جشنواره ها و تقویت فرهنگ ها و داشته ها باعث ارتباط نسلی می شود ضمن اینکه مردم نیز انتفاع لازم را خواهند برد.

چهارمین جشنواره انگور ارومیه به مدت هشت روز تا 30 شهریور در محل دهکده چی چست ارومیه برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا