Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3054 ۱۳۹۵/۰۶/۲۲   

دعوت از 31 استان کشور و هشت کشور خارجی برای جشنواره انگور

مدیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه گفت: از 31 استان کشور و هشت کشور خارجی برای جشنواره انگور امسال در ارومیه دعوت به عمل آمده است.

به گزارش نای قلم، ناصر رکاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جشنواره مهمانانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و اقلیم کردستان عراق در حد سفیر و وزیر دعوت به عمل آمده است علاوه بر آن حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور نیز حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه در کنار جشنواره انگور، هشت جشنواره نیز برگزار می شود، افزود: جشنواره‌ پرواز بادبادک‌ها، غذاهای سنتی درست شده از مشتقات انگور، جشنواره عکس‌های سلفی، جشنواره عکس و جشنواره احترام به والدین و مسابقه  که در آن فرزندان به پاس احترام به پدران خود، پای آنان را شستشو می‌دهند، جشنواره تمثیل‌ها و ضرب‌المثل‌هایی به زبان ترکی و فارسی، مسابقه خوشنویسی آیات و احادیث مربوط به انگور با قلم زیبا و جشنواره عاشیق‌ها از جمله جشنواره های در نظر گرفته شده است.

به گفته رکاب در جشنواره انگور ارومیه 280 غرفه در نظر گرفته شده است که از این تعداد غرفه 80 غرفه مربوط به صنایع دستی و 200 غرفه دیگر نیز مربوط به غذاهای بومی، محلی مردم آذربایجان غربی است.

رکاب از رونمایی پنج اختراع جدید مخترعان ارومیه‌ای خبر داد و تصریح کرد: چهار اختراع مربوط به کشاورزی است.

مدیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه ادامه داد: همچنین در جشنواره انگور ارومیه امسال نماد دریاچه ارومیه نیز طراحی شده که دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است.

رکاب افزود: در این جشنواره از  30 خبرنگار و سردبیر کشور و خبرنگاران خارجی از ترکیه، فرانسه و اروپا دعوت به‌عمل آمده، ضمن اینکه سه غرفه بزرگ برای خبرنگاران و رسانه‌ها با امکانات رایانه و اینترنت پیش‌بینی شده است.

چهارمین جشنواره انگور ارومیه به مدت هشت روز از 23 تا 30 شهریور در محل دهکده چی چست ارومیه برگزار می شود.

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا