اخبار
کد خبر : 3050 ۱۳۹۵/۰۶/۲۱   

استاندار آذربایجان غربی بر اصلاح قوانین سرمایه‌گذاری تاکید کرد

 استاندار آذربایجان غربی بر اصلاح و افزایش قوانین سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در اختتامیه نشست منطقه‌ای استانداران، سفرا و نمایندگان ایران در کشورهای منتخب با اشاره به تأثیر موانع سیاسی در سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: امنیت، تضمین و اطمینان خاطر به سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری اهمیت ویژه‌ای دارد که با توجه به اهمیت رفع موانع قانونی در این راستا، اصلاح و افزایش قوانین سرمایه‌گذاری می‌تواند ایران را به قدرت اقتصادی تبدیل کند.

وی افزود: اصلاح قوانین سرمایه‌گذاری و زمینه‌سازی برای آن، می‌تواند ایران را به قدرت اقتصادی تبدیل کند.

سعادت موانع اقتصادی و سیاسی را عامل عدم افزایش صادرات غیرنفتی کشور دانست و اضافه کرد: درگذشته سیاست‌های تشویقی خوبی در زمینه صادرات کالا تصویب و اجرا می‌شد که با افزایش درآمدهای نفتی و احساس عدم نیاز به صادرات، این اقدامات به‌تدریج حذف شد.

وی با بیان اینکه ترکیه برای هر محصول صادراتی 18 درصد مشوق صادراتی و ارزی اعمال می‌کند، افزود: انتظار داریم برای افزایش صادرات غیرنفتی و تشویق صادرکنندگان جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، این حمایت‌ها در برنامه ششم توسعه موردتوجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از سرمایه‌گذاران ایرانی در کشورهای همسایه استان‌های شمال غرب و همکاری دفاتر نمایندگی ایران در خارج برای معرفی ظرفیت بخش‌های اقتصادی 4 استان برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران اهمیت فراوانی دارد.

سعادت خاطرنشان کرد: پیگیری اخذ مصوبه برای صدور کارت شناسایی هوشمند سرمایه‌گذاران خارجی جهت حل تردد به ایران، از دیگر موارد مهم در امر افزایش جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا