اخبار
کد خبر : 305 ۱۳۹۴/۰۵/۰۶   

گروه پدافند هوايي اروميه تشکیل شد

مراسم اعلام تشكيل گروه پدافند هوايي اورميه با حضور مسئولین استانی و جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل استانداري آذربايجان غربي برگزار شد.

به گزارش نای قلم، مراسم اعلام تشكيل گروه پدافند هوايي اروميه با حضور حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي قريشي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه، عليرضا رادفر معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي، امير ملكيان فرمانده قرارگاه منطقه اي شمالغرب ارتش جمهوري اسلامي، امير اسدي فرد فرمانده پدافند هوايي منطقه شمالغرب و جمعي ديگر از مسئولان لشكري و كشوري در سالن آمفي تئاتر استانداري آذربايجان غربي برگزار شد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي هدايت‌هاي داهيانه رهبر معظم انقلاب، حضور مردم در صحنه و اقتدار نيروهاي نظامي را سه عامل اصلي ناكامي توطئه‌هاي دشمنان بر عليه نظام جمهوري اسلامي دانست.

عليرضا رادفر افزود: ارتشيان و نظاميان سلحشور اين مرز و بوم، مظهر اقتدار و زينت بخش نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند و بدون ترديد قدرت، ايمان و اقتدار نيروهاي نظامي،‌انتظامي، امنيتي و اطلاعاتي مايه افتخار و سرافرازي اين ملت است.

وي به تشريح ويژگي هاي نيروهاي مسلح نظام اسلامي پرداخت و افزود: نظاميان و نيروهاي مسلح ما به جهت سخت افزاري همانند نيروهاي نظامي ديگر كشورها تلاش و فعاليت مي‌كنند اما يك تفاوت اساسي ميان نيروهاي نظامي ايران اسلامي با نيروهاي ديگر كشورها وجود دارد و آن اين است كه نيروهاي نظامي و ارتش ايران اسلامي يك ارتش الهي و معتقد به قدرت الهي است.

معاون استاندار به روحيه مقاومت و ايستادگي ملت بزرگ ايران اسلامي در بحث مذاكرات هسته اي نيز اشاره و خاطرنشان كرد: اين روحيه پايداري، مقاومت و ايستادگي باعث شد كه سران غربي خودشان به تسليم ناپذيري اين ملت اعتراف كنند و اعلام نمايند كه ما چاره اي جز توافق با ايران نداشتيم.

رادفر به تشريح دلايل ناكامي غرب در تحقق اهداف و توطئه هايش عليه جمهوري اسلامي نيز پرداخت و گفت: رهبري هاي داهيانه رهبر معظم انقلاب اسلامي، حضور هميشگي ملت ايران در صحنه صيانت از آرمان ها و اهداف انقلاب و اقتدار و صلابت و نوآوري نيروهاي نظامي ما، سه عاملي است كه دشمنان را در رسيدن به اهداف و توطئه هايشان عليه جمهوري اسلامي با شكست مواجه ساخته است.

معاون سياسي استاندار در ادامه، ضرورت تقويت سامانه هاي پدافندي و موشكي در كشور را مورد تاكيد قرار داد و افزود: آنچه كه امروز بعنوان دكترين دفاعي در كشورها مطرح است، ديگر روش هاي سنتي قبلي نيست بلكه در شرايط امروز كه شاهد پيشرفت علم و تكنولوژي در تجهيزات نظامي و هوايي هستيم، بايستي در برابر هرگونه تهديد هوايي، پدافند هوايي با توانايي مقابله و رهگيري بالا داشته باشيم كه خوشبختانه امروز شاهد توسعه و تقويت اين امر مهم در سراسر كشور و در استان آذربايجان غربي هستيم.

رادفر همچنين به تشكيل گروه پدافند هوايي در اروميه اشاره كرد و آن را موجب افزايش استحكام، توان رزمي و قدرت دفاعي هوايي در اين استان مرزي دانست.

امير اسدي فرد فرمانده پدافند هوايي منطقه شمالغرب نيز در اين جلسه به سابقه تشكيل قرارگاه پدافند هوايي در كشور اشاره كرد و گفت: قرارگاه هوايي خاتم الانبياء در سال 87 با دستور رهبر معظم انقلاب تشكيل شد كه اين قرارگاه هدايت كليه نيروهاي دفاع هوايي در كشور را بر عهده دارد و امروز نيز در حال تكميل و گسترش شبكه يكپارچه خود در سراسر كشور است.

وي اضافه كرد: در همين راستا پدافند هوايي منطقه شمالغرب با تشكيل گروه‌هاي پدافند هوايي در اردبيل، تبريز و امروز نيز در اروميه به وظايف و ماموريت هاي خود در جهت صيانت و حفاظت از اين منطقه فعاليت مي‌كند.

گزارش دیگری حاکیست فرمانده قرارگاه منطقه اي شمالغرب ارتش جمهوري اسلامي و فرمانده پدافند هوايي منطقه شمالغرب با استاندار آذربايجان غربي ديدار كردند.

امير ملكيان فرمانده قرارگاه منطقه اي شمالغرب ارتش و امير اسدي فرد فرمانده پدافند هوايي منطقه شمالغرب با استاندار آذربايجان غربي ديدار و گفتگو کردند.

در اين ديدار كه در دفتر استاندار ترتيب يافت، امير اسدي فرد توضيحاتي را در زمینه ساختار و نحوه تشكيل گروه پدافند هوايي در اروميه ارائه کرد.

در پايان اين مراسم، سرهنگ خسرو آذري به عنوان فرمانده پدافند هوايي اروميه معرفي شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا