اخبار
کد خبر : 3046 ۱۳۹۵/۰۶/۲۰   

افتتاح چند واحد تولیدی و صنعتی در استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

سینا افشاریان/  وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری یک روزه به استان، چند واحد تولیدی و صنعتی را در شهرهای ارومیه، سلماس و خوی به بهره برداری رساند.

به گزارش نای قلم، با حضور محمدرضا نعمت زاده، طرح توسعه کارخانجات نساجی شهرستان خوی با افزایش میزان تولید نخ به 6000 تن و تولید پارچه به 11 میلیون به بهره برداری رسید.

در مراسم بهره برداری از طرح توسعه این واحد حجازی قائم مقام کارخانجات نساجی خوی گفت: بعد از واگذاری 93درصدی این واحد در سال 91 به یک خریدار بخش خصوصی، هم اکنون 4 بخش ریستدگی، رنگرزی، بافندگی و مقدمات و ایندیگو و تکمیل در آن فعال هستند.

وی افزود: با بهره برداری از طرح توسعه این واحد، تولید بخش ریسندگی از 14 تن در سال به 22 تن رسیده و تلاش میشود تا پایان سال به 35 تن برسد ضمن اینکه واحدهای رنگرزی به 3 واحد و ظرفیت بخش ایندیگو با نوسازی و بهبود ماشین آلات از 20هزار تن به 35هزار تن افزایش پیدا کرد.

نعمت زاده در مراسم بهره برداری از طرح توسعه نساجی خوی گفت: خوی یک شهرستان فرهنگی محسوب میشود و میتوان محصولاتی در این مورد تولید و صادر کرد.

وی افزود: با بهره برداری از طرح توسعه نساجی میتوانیم با فرآوری محصولات و افزایش کیفی، صادرات این محصولات را به کشورهای دیگر فعال کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: دولت در 3 سال گذشته موفق شده بیش از 13هزار طرح نیمه تمام را راه اندازی کند و معتقدم با داشتن شهرک های صنعتی شاداب و سرحال شاهد رشد صنعت باشیم.

نعمت زاده گفت: با بهبود فضای بین المللی و دسترسی به بازارهای روز جهان و استفاده از فناوری های نوین میتوان شکوفایی در صنعت را دید و باعث افزایش بهره وری و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: به شخصه امیدوارم برای داشتن سرمایه گذاری موفق با تکیه بر منابع غیر بانکی و استفاده از منابع سهامداران وضع بهتری برای واحدهای صنعتی دست یافت.

 این واحد تولیدی، بعنوان یکی از کارخانجات مادر و بزرگترین واحد تولیدی محصولات نساجی شمالغرب کشور در حالی در سال 74 شروع به کار کرده است و در سال 83 وارد فرا بورس و در سال 91  به خریداری از بخش خصوصی واگدار شد که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و بهره برداری از طرح توسعه آن شاهد افزایش ظرفیت تولید محصولات شده است.

اولین واحد محورسازی تریلر کشور در ارومیه افتتاح شد

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین شرکت محورسازان چی چست به عنوان اولین و تنها تولید کننده انواع محور و قطعات تریلر به بهره برداری رسید.

محمدرضا نعمت زاده گفت: واحد صنعتی محورسازان چی چست اکنون با ساحت محورهای تریلر بعنوان یکی از واحدهای ارزشمند محسوب میشود.

وی افزود: بیش از 200نفر در مجوعه جدید مشغول اشتغال هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان غربی امکانات مناسبی برای ترانزیت دارد و میتوان از ظرفیت های مناسب این استان به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی در مورد فعالسازی واحدهای راکد افزود: با همت مسئولین در حال فعالسازی دوباره واحدهای راکد هستیم که تاکنون بیش از 7هزار واحد با دریافت تسهیلات به فعالیت بازگشته اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با ادامه این روند میتوان امیدوار بود وضعیت فعالسازی واحدهای نیمه فعال با رفع مشکلات مالی به چرخه فعالیت بازگردند و تا آخر سال به نصف برسند.

وی سپس از شهرک صنعتی فاز 3 و شهرک سرمایه‌گذاری مشترک خارجی در حومه ارومیه بازدید کرد.

نعمت زاده در ادامه سفرش به سلماس رفت و بعد از بازدید از واحد تولیدی آتار درب سلماس، کارخانه نگین سفال این شهرستان را افتتاح کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به خوی رفت و ابتدا کارخانه آذرکابل این شهرستان را با توان تولید 200 نوع مختلف انواع کابل و ظرفیت اشتغال بیش از 30 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم را به افتتاح رساند.

نعمت زاده در آخرین برنامه خود از منطقه آزاد ماکو و شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا