اخبار
کد خبر : 3041 ۱۳۹۵/۰۶/۱۶   

10 عاشیق به مرحله نهایی جشنواره موسیقی عاشیقی آذربایجان غربی راه یافتند

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: 10 هنرمند عاشیق به مرحله نهایی دومین جشنواره موسیقی عاشیقی استان آذربایجان غربی راه یافتند.

به گزارش نای قلم به نقل از حوزه هنری آذربایجان غربی علیرضا نوروزی افزود: در مرحله دوم دومین جشنواره موسیقی عاشیقی آذربایجان غربی، 27 نفر عاشیق از شهرستان های مختلف استان با هم به رقابت پرداختند که از بین آنها 10 عاشیق با نظر هیات داوران برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: تقی اباذری، رضا پوینده، یحیی حسینی، بهنام رضایی، علی علیزاده، میکائیل فعال خو، علی قلیزاده، نادر کارگر، خلیل نمازی و ایوب نوزاد افراد راه یافته به مرحله نهایی این رقابت ها هستند.

نوروزی اظهار کرد: مرحله نهایی این مسابقات هنری، صبح روز یکشنبه هفته آینده در آستانه عید سعید قربان در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با قدردانی از حضور مردم علاقه مند در این مسابقات گفت: امیدواریم در مرحله نهایی نیز شاهد حضور پرشور مردم باشیم تا این امر رغبتی برای رقابت جدی عاشیق ها در مرحله نهایی باشد.

دومین دوره جشنواره موسیقی عاشیقی ارومیه در سه مرحله برگزار می شود که در مرحله نخست 27 نفر از 40 نفر و در مرحله دوم نیز 10 نفر از 27 نفر شرکت کننده به دور بعد راه یافتند.

نخستین مرحله جشنواره استانی موسیقی عاشیقی سال 1392 در ارومیه برگزار شد.

آذربایجان غربی تنها استانی در کشور است که کانون عاشیق ها دارد و 123 نفر هنرمند موسیقی عاشیقی نیز عضو این کانون هستند.

مکتب عاشیقی ارومیه بیش از 50 مقام موسیقی دارد و یکی از مکاتب پربار عاشیقی در بین ترک زبان های دنیا محسوب می شود.

تک نوازی عاشیق ها، غیر ریتمیک بودن مقامها، کلامی بودن موسیقی ارائه شده در کنار آلت موسیقی(قوپوز) هفت سیمه با 14 پرده به نام 14 معصوم از شاخصه های اصلی مکتب عاشیقی ارومیه به شمار می رود که آن را در سطح ایران و جهان منحصر به فرد کرده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا