اخبار
کد خبر : 3039 ۱۳۹۵/۰۶/۱۶   

معرفی مفاخر آذربایجان به جامعه ضروری است

برگزاری بزرگداشت «غلامرضا دانش فروز» در شهریورماه

مسئول انجمن شعر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: معرفی و شناساندن مفاخر و آثار آنها امری ضروری است.

به گزارش نای قلم، حمید واحدی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: متاسفانه تاکنون مفاخر آذربایجان غربی معرفی نشده اند که اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این راستا گامی برای جبران این خلاءها است.

وی افزود: شخصیت‌ها و ستارگان زیادی در حوزه ملی و استانی در استان وجود دارند که باید نسبت به معرفی آنها به نسل امروز اقدام کنیم.

مسئول انجمن شعر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی انتشار یادنامه را ضروری و کاری ماندگار دانست و اضافه کرد: انتشار یادنامه، مقالات، خاطرات و اشعار ادیبان ارزش قایل شدن به استان، شهر و فرهنگ آذربایجان است.

وی تاکید کرد: ایجاد گنجینه اسناد هویتی مفاخر و مشاهیر استان برای معرفی مفاخر به نسل آینده ضروری است.

واحدی خاطرنشان کرد: چاپ یک اثر بهترین تقدیر از یک شاعر، نویسنده و محقق است لذا نباید تجلیل و تقدیر از شاعران به یک مراسم ختم شود.

وی افزود: اگر نسل جوان با داشته های فرهنگی خود آشنا شود می تواند به آنها ببالد و الگو بگیرد و در مسیر درست گام بردارد.

واحدی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که مهد پرورش شاعران، فضلا، ادبا و اندشمندان بسیاری بوده که بسیاری از آنان فراموش شده و معرفی نشده‌اند، تصریح کرد: شاعر، نویسنده و محققان پیشکسوت زیادی در استان وجود دارد که نامشان در پرده گمنامی مانده و شناساندن آنها حتی در سطح ملی ضروری است.

وی از برگزاری بزرگداشت «غلامرضا دانش فروز» در شهریورماه خبر داد و اضافه کرد: مقدمات کار انجام شده و ان‌شاءلله این همایش به شایستگی با توجه به جایگاه و نقش مهم ایشان برگزار شود.

«غلامرضا دانش فروز» از پایه گذاران انجمن های شعر ارومیه متخلص به شبگرد فعالیت هنری خود را از دوران دبیرستان آغاز کرد.
او پنج اثر در زمینه شعر و نثر به چاپ رسانده که از شاخص ترین آنها می‌توان به «تذکره شبگرد» اشاره کرد.
دانش فروز در این تألیف که در سال 1378 از سوی نشر ادیبان به چاپ رسیده است، در 596 صفحه به شناساندن مشاهیر آذربایجان غربی و آثار آنان از جمله عارفان، نقاشان و شاعران می‌پردازد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا