اخبار
کد خبر : 3038 ۱۳۹۵/۰۶/۱۵   

اکران مستند ارومیه شهر بین‌الملل در جشنواره ملی انگور

چهارمین جشنواره انگور با اکران مستند «ارومیه؛ شهر بین‌الملل» آغاز می‌شود.

به گزارش ناي قلم، کمتر از هشت روز دیگر چهارمین جشنواره انگور، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی شمال غرب کشور در حال رقم خوردن است، جشنواره ای که با هدف معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها و حفظ آیین، آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی در دهکده ساحلی چی چست از 23 شهریور آغاز و تا 30 شهریور ادامه می‌یابد. آغازی که امسال با اکران مستند «ارومیه؛ شهر بین‌الملل» خاطر انگیز می‌شود، مستندی که با هدف نگاهی نو به فرهنگ، جاذبه‌ها و زیبایی‌های شهر و به تصویر کشیدن اتحاد و تعامل اقوام و مذاهب مختلف در ارومیه بر روی پرده آیین افتتاح چهارمین جشنواره انگور به نمایش در می‌آید.

نمایش «ارومیه شهر بین‌الملل» به مدت 25 دقیقه

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور اعلام کرد: مستند «ارومیه؛ شهر بین‌الملل» به مدت 25 دقیقه در آیین افتتاح چهارمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست به اکران در می‌آید.

«ناصر رکاب» با اعلام خبر اکران مستند ارومیه شهر بین‌الملل در چهارمین جشنواره انگور، گفت: کار تدوین مستند «ارومیه شهر بین‌الملل» بعد از سه ماه فیلمبرداری به پایان رسید.

وی ابراز کرد: این مستند با مشارکت شهرداری ارومیه و تهیه‌کنندگی امید شکریازی و کارگردانی فرهاد کنعانی تولید شده و از ایده‌ها و همفکری محمد حضرت پور، شهردار ارومیه نیز استفاده شده است.

تهیه مستند ارومیه شهر بین‌الملل با خروجی k 4 برای اولین بار در کشور

 در ادامه تهیه کننده مستند ارومیه شهر بین‌الملل با اشاره به اهداف مستند ارومیه شهر بین‌الملل، بیان کرد: هدف از این مستند، نگاهی نو به فرهنگ، جاذبه‌ها و زیبایی‌های شهر و به تصویر کشیدن اتحاد و تعامل اقوام و مذاهب مختلف در ارومیه با خروجی 4k از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مستند است.

امید شکریازی، با اشاره به توجه به اتحاد اقوام در ساخت این مستند گفت: در مستند «ارومیه؛ شهر بین‌الملل» سعی کردیم که نقش فرهنگ پررنگ باشد و این نیز یکی از وجه تمایزهای این مستند با نمونه‌های قبلی است و تلاش کردیم تا زبان و لباس‌های سنتی و جذابیت‌های آن‌ها به خوبی نشان داده شود.

وی با اعلام این که «مستند ارومیه؛ شهر بین‌الملل» به ۵ زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود، اظهار کرد: این مستند برای پخش در رسانه ملی، شبکه های مجازی و حتی شبکه های بین‌المللی در حال آماده شدن است و به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، عربی و ترکی استانبولی ترجمه شده و در صورت استقبال به چند زبان دیگر هم ترجمه می‌شود.

این تهیه کننده افزود: مستند ارومیه شهر بین‌الملل، با جدیدترین تکنولوژی دنیا به مدت 20 تا 25 دقیقه و با تلاش‌های شبانه روزی ساخته شده است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا