Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3037 ۱۳۹۵/۰۶/۱۵   

نباید از کنار سرشماری با بی تفاوتی گذشت/ اهمیت سرشماری برای خانواده‌ها تبیین شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: با سرشماری دقیق و مبتنی بر صحت کامل می‌توان برنامه ریزی دقیق‌تری نیز انجام داد و گام‌های اساسی در جهت رفع مسائل و مشکلات برداشت.

به گزارش ناي قلم، قربانعلي سعادت در اولین جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 که با حضور اعضای این ستاد در محل استانداری برگزار شد، افزود: برای برنامه ریزی با هدف توسعه شهری، شهرسازی، مقاوم سازی ساختمان‌های روستایی، مهاجرت، اشتغال، نرخ رشد جمعیت، اقتصاد خانوارها، نرخ سوادآموزی و میزان رشد آن، به آمار دقیق نیاز داریم.

وی اضافه کرد: در شهرستان ارومیه و چند شهر دیگر استان، سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد که ناشی از مهاجرت بوده و با سرشماری قادر خواهیم بود روند این مهاجرت‌ها را شناسایی و تحلیل کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه نباید از کنار سرشماری با بی تفاوتی گذشت، اظهار کرد: لازم است خانواده‌هایی که از اهمیت سرشماری آگاه نیستند با اطلاع رسانی مناسب به این امر مهم تشویق شوند.

فعاليت ۹۷۴ مأمور آمارگير در سرشماري نفوس و مسكن آذربايجان غربي

رئيس سازمان برنامه و بودجه آذربايجان غربي هم در اين جلسه گفت: در سرشماري نفوس و مسكن سال جاري كه همزمان با سراسر كشور در آذربايجان غربي برگزار می‌شود، ۹۷۴ مأمور همكاري می‌کنند.

ناصر حضرتي اظهار كرد: لازمه داشتن تصويري درست از وضعيت كنوني كشور براي برنامه ریزی‌های آتي، برخوردار بودن از اطلاعات و آمار صحيح و دقيقي است كه از طريق سرشماري نفوس و مسكن به دست می‌آید.

وي با اشاره به اينكه رياست ستاد سرشماري هر استان بر عهده استاندار بوده و رييس سازمان برنامه و بودجه هر استان، مديريت اجرايي سرشماري را بر عهده دارد، افزود: سرشماري عمومي نفوس و مسكن استان كه از حدود يك سال پيش مقدمات آن آغاز شده، در تمامي شهرها و روستاها انجام مي‌شود.

حضرتي با اعلام اينكه سرشماري عمومي نفوس و مسكن در سال 95 در دو مرحله اينترنتي و خانه به خانه انجام مي‌شود، گفت: سال گذشته، شاهد برگزاري سرشماري اينترنتي به صورت آزمايشي بوديم كه در استان آذربايجان غربي از 1200 خانوار شمارش شده، سهم خانوارهاي تكميل شده از طريق اينترنت زير يك درصد بوده است.

رئيس سازمان برنامه و بودجه آذربايجان غربي تصريح كرد: يكي از مهم‌ترین دلايل عدم استقبال مردم از سرشماري اينترنتي پايين بودن ضريب نفوذ اينترنت در استان و فقدان پهناي باند كافي است بنابراين مركز آمار ايران در اجراي سرشماري نفوس و مسكن در اين دوره، ضمن تأكيد بر لزوم همكاري مردم در مرحله ثبت نام اينترنتي، روش مراجعه خانه به خانه را نيز در اولويت قرار داده است.

وي افزود: در اين سرشماري 70 قلم اطلاعات از شهروندان دريافت مي‌شود كه همه آن‌ها نزد مركز آمار ايران محفوظ مانده و در اختيار هيچ دستگاهي قرار نخواهد گرفت، بلكه اين اطلاعات براي برنامه ريزي‌هاي كلان كشور مورد استفاده واقع مي‌شود.

حضرتي با بيان اينكه در آخرين سرشماري نفوس و مسكن جمعيت آذربايجان غربي افزون بر 3 ميليون و 80 هزار نفر اعلام شده است، گفت: تا كنون 3 هزار و 398 نفر متقاضي همكاري در طرح سرشماري در سامانه اعلام شده ثبت نام کرده‌اند كه در نهايت كار سرشماري در استان با همكاري يك هزار و 300 نفر انجام می‌شود.

مدير اجرايي سرشماري نفوس و مسكن استان افزود: 915 دستگاه تبلت از سوي مركز آمار ايران به آذربايجان غربي تحويل داده شده و 100 تبلت با همان مشخصات براي تكميل تجهيزات آمارگيران از محل منابع استاني خريداري شد.

وي با بيان اينكه از سوم تا 24 مهر كار سرشماري به‌صورت اينترنتي انجام می‌شود، گفت: سرشماري حضوري نيز از 25 مهر تا 25 آبان به‌صورت خانه به خانه انجام می‌شود كه براي ثبت اطلاعات خانوارهاي غايب، مرحله تكميلي سرشماري تلفني در نظر گرفته شده است.

حضرتي با تأكيد بر ضرورت همكاري همه دستگاه‌های دولتي، عمومي، نظامي، انتظامي و رسانه‌ها در اجراي هر چه مطلوب‌تر اين سرشماري، اظهار داشت: به دليل الكترونيكي بودن سرشماري رصد روند كارها به صورت آنلاين امكان‌پذير بوده و امكان گزارش گيري در لحظه وجود دارد كه اين مهم از ویژگی‌های خاص اين دوره از سرشماري نفوس و مسكن است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا