اخبار
کد خبر : 3033 ۱۳۹۵/۰۶/۱۴   

افزایش سطح بیمه محصولات باغی و زراعی پاییزه در آذربایجان غربی

 مسئول حوادث غیر مترقبه و ستاد بیمه کشاورزی آذربایجان غربی از رشد 11/7 درصدی سطح بیمه محصولات پاییزه در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: امسال سطح بیمه شده محصولات پاییزه به میزان 134 هزار و 290 هکتار بود که این سطح نسبت به سطح بیمه محصولات پاییزه در سال گذشته 14 هزار و 80 هکتار افزایش یافته است .

به گزارش نای قلم، محمد احرامی در گفت و گوی خبری اظهار کرد: سطح بیمه شده محصولات باغی علیرغم عدم پرداخت به موقع غرامت خسارت سال قبل در سال زراعی 95-94 به میزان 20 هزار و 162 هکتار است که تقریبا برابر سطح باغات بیمه شده سال گذشته است.

وی در خصوص تعداد کندوی زنبور عسل بیمه شده نیز گفت: تعداد کندوی زنبور عسل بیمه شده سال زراعی جاری 201 هزار و 153 کندو می باشد که نسبت به سال گذشته از 4.2 در صد افزایش برخوردار است.

احرامی اضافه کرد: با توجه به عدم پرداخت غرامت محصولات باغی سال زراعی 94-93، تا کنون 28.3 میلیارد تومان به حساب خسارت دیدگان بیمه شده واریز شده است.

وی تصریح کرد: کل محصولات زراعی پاییزه استان به غیر از علوفه و محصولات جالیزی و آفتابگردان آجیلی در جنوب استان و کل محصولات باغی استان تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار دارد.

این مسئول افزود: امسال چهار محصول اصلی سیب، انگور آبی، بادام و گردو به صورت بیمه عمومی و بیمه تکمیلی با 70 و 75 درصد پوشش در مقابل سرما و یخبندان بیمه تکمیلی شدند و بیمه تنه درختان سیب، هلو، شلیل و زردآلو و همچنین سازه گلخانه ها نیز به لیست خدمات بیمه ای در سال زراعی 95-94 اضافه شده است.

به گفته مسئول حوادث غیرمترقبه و ستاد بیمه کشاورزی استان در سال زراعی 95-94 مزیت های خوبی در مورد بیمه محصولات زراعی پاییزه به وجود آمد که با در نظر گرفتن قسمتی از شاخص خسارت با عنوان پوشش 75 و 80 در حداکثر غرامت گندم آبی 2 میلیون تومان و محصول گندم دیم بین 450 تا550 هزار تومان شد که تقریبا با هزینه های تولید برابری داشت.

وی با بیان اینکه در خصوص بیمه دام افزایش چشمگیری نداشتیم، ادامه داد: در خصوص بیمه طیور با عنوان انتخاب گزینه عمومی و گزینه تکمیلی حداکثر تعهات بیمه گر مبالغ مناسبی بوده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا