اخبار
کد خبر : 3030 ۱۳۹۵/۰۶/۱۳   

صدور جواز تاسیس برای راه اندازی 20 مورد صنایع تبدیلی کشاورزی در آذربایجان غربی

 مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای راه اندازی 20 مورد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان جواز تاسیس صادر و برای 14 فقره پروانه بهره برداری و 12 فقره تمدید پروانه و اصلاحیه جواز تاسیس صادر شده است .

به گزارش نای قلم، احمد دهقان در گفت و گوی خبری اظهار کرد: این مدیریت کار صدور پروانه ها و مجوزهای مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و شرکت های مکانیزاسیون، امور دام و تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی و خرید تضمینی و توسعه بازرگانی داخلی و خارجی و صادرات محصولات کشاورزی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در طی 5 ماهه سال جاری 24 فقره تمدید و اصلاحیه جواز تاسیس در بخش دامداری کوچک روستایی و جمع آوری شیر نیز 83 فقره تمدید پروانه و 27 فقره صدور جواز صورت گرفته است و برای 6 شرکت ارائه دهنده خدمات مکانیزاسیون کشاورزی در استان نیز پروانه تاسیس صادر شده است .

دهقان خاطر نشان کرد: درخصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی 95-94 با هماهنگی معاونت تولیدات گیاهی شرکت امور پشتیبانی دام استان تا کنون در حدود 13 هزار و 787 تن جو و حدود 570 هزار تن گندم و 478 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است و در حال حاضر خرید ذرت و نخود به صورت تضمینی نیز در مراحل اولیه خرید قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین این مدیریت با همکاری شرکت غله و خدمات بازرگانی استان و شرکت پشتیبانی امور دام به منظور ایجاد ثبات در بازار و جلوگیری از کاهش نوسانات قیمت برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در پنج ماهه سال 95 نسبت به خرید و توزیع 1407 تن گوشت مرغ منجمد و 485 تن برنج وارداتی و 1230 تن شکر برای تنظیم بازار و طرح ضیافت ماه مبارک رمضان اقدام به خرید و توزیع این اقلام نموده است و در حال حاضر برنامه ریزی و تعمهیدات لازم برای تامین کالاهای مورد نیاز ایام ماه محرم و خرید میوه شب عید نیز در دست اقدام و پیگیری است .

این مسئول بیان کرد: اخیرا"از سوی قائم مقام وزیر در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاوزی برای رفاه حال و سهولت کار سرمایه گذاران در کلیه بخش های صنایع دام و طیور و تولیدات گیاهی و صنایع کشاورزی تبدیلی سامانه ای طراحی و راه اندازی شده که متقاضیان مستقیما از طریق سامانه کشاورزی نسبت به ثبت تقاضا و اخذ جواز تاسیس اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مدیریت با هدف تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان در شش شهرستان استان با ایجاد 390 غرفه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعاون روستایی نسبت به عرضه مستقیم کالا اقدام کرده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا