Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3025 ۱۳۹۵/۰۶/۱۰   

شش هزار بخاری نفتی در مدارس استان وجود دارد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر شش هزار بخاری نفتی در مدارس استان وجود دارد و نیازمند بازسازی سیستم گرمایشی مدارس هستیم.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه پروژهای مساکن مهر ارومیه بدون مدرسه و کلاس درس هستند، بر ضرورت توجه مسئولان کشور و استان نسبت به تامین فضای آموزشی این پروژه ها تاکید کرد.

وی گفت: در کلاس های مدارس ارومیه جایی برای نشستن معلم وجود ندارد و بیش از 40 دانش آموز در یک کلاس درس می خوانند.

سید مصطفوی افزود: سهم بودجه اعتباری تجهیز مدارس استان در مقایسه با سایر مناطق کشور بسیار محدود است و نیاز به حمایت بیشتر مسوولین داریم.

وی افزود: آموزش و پرورش استان نیازمند پنج هزار کلاس درس با اعتبار 12 هزار و 500 میلیارد ریال است.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این مراسم گفت:  چهار هزار و 900 پروژه در قالب بیش از 28هزار کلاس درس از سال 92 تا پایان سال 94 در کشور احداث شده است.

داوود نعیمی افزود: علی رغم تحریم های ظالمانه بر کشور از سال 92 تا 94 افزون بر 34 هزار و 620 میلیارد ریال در امر ساخت و تجهیز فضای اموزشی به صورت عملکردی هزینه شده است.

وی اظهار کرد: نقش خیرین در 30 تا 40 درصد از پروژه ها کاملا مشهود و مشارکت انها چشمگیر بوده است.

معاون توسعه مدیریت ،پشتیبانی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون 18.5 تا 20 درصد فضای ساخته شده در بخش آموزش و پرورش به خیرین اختصاص دارد.

وی با اشاره به مدرسه سازی در آذربایجان غربی گفت: 108 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار از سال 92 تا 94 برای مدرسه سازی در استان  آذربایجان غربی هزینه شده است.

نعیمی بیان کرد: این اعتبارات صرف احداث 190 پروه در قالب 860 کلاس با زیر بنای 91 هزار متر مربع شده است.

وی اضافه کرد: 50 درصد این کلاسها توسط خیرین ساخته شده و در اختیار اموزش و پرورش قرار داده شده است.

علی آخوندیان مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت:  در 19 سال گذشته در استان آذربایجان غربی  یکهزار و هشت باب کلاس در قالب پنج هزار و 200 مدرسه ساخته شده است.

وی با بیان اینکه 84 پروژه نیز در دست اجراست؛ اظهار کرد: دلگرمی خیرین برای ادامه فعالیت ضروریست.

مدیرکل جدید نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هم با بیان اینکه تراکم دانش آموزی در این استان بسیار بالاست گفت: در 500 اموزشگاه ما بعد از ظهر کلاس دایر است و حتما باید روی این مسائل کار بشود.

قهرمان رحمانی افزود: در حال حاضر سه هزار کلاس تخریبی،157 پروژه نیمه تمام و پنج هزار کلاس نیاز به مقاوم سازی وجود دارد.

رحمانی به مشکلات ساختمان اداره کل هم اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود اعتبار احداث و توسعه ساختمان جدید مقدور نشد و برگزاری مراسم در فضای نمازخانه و در این شرایط نامناسب نشان می دهد که اداره کل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و الان با کمبود نیرو و اتاق هم در اداره مواجه هستیم.

در این آیین قهرمان رحمانی به عنوان مدیر کل جدید نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی معرفی و از زحمات فریبرز اسمعیل زاده مدیرکل پیشین این اداره کل تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا