اخبار
کد خبر : 3022 ۱۳۹۵/۰۶/۱۰   

هزينه از انقلاب و آذربايجان براي رفتارهاي خارج از عرف

برخي رسانه هاي محلي و حامي نادر قاضي پور در اقدامي قابل تامل با چشم پوشي بر ادعاي كتك خوردن يك همكار رسانه اي، ضمن دفاع از اقدام نماينده محترم اروميه به دنبال توجيه اين اتفاق تلخ در صورت صحت آن هستند.

شواهد نشان مي دهد كه برخي علاقه زيادي به سوژه خبري شدن توسط رسانه هاي داخلي دارند كه متاسفانه در اين بين رسانه هاي بيگانه نيز از اظهارات و اقدامات آنها تا حد ممكن سوءاستفاده كرده و عليه منافع ملي از آن سود مي برند.

آنچه مسلم است برخلاف ادعاي برخي رسانه ها، جريان اصلاحات و رسانه هاي نزديك به آن هيچ علاقه اي به بزرگنمايي رفتارهاي پوپوليستي ندارند و اين جوسازي و تشنج آفريني رفتارهاي عوام فريبانه و خارج از عرف است كه آنها را ناچار به واكنش مي نمايد؛ واكنشي كه ناشي از عملكرد عجيب افراد است و نبايد با يك غرض ورزي سياسي انتقاد از رفتار خارج از عرف يك فرد، به ضديت با وي، جناح سياسي، شهر يا هموطنان عزتمند ترك نسبت داده شود.

ترديدي نيست كه افتخارآفريني مردم شريف و انقلابي اروميه و ترك هاي آذربايجان، اعم از اصلاح طلب و اصول گرا در طول تاريخ براي ملت ايران ارزشمند و غيرقابل انكار است و نبايد امروز اين افتخارات براي رسيدن به منافع شخصي، هزينه رفتارهاي خارج از عرف يك فرد شود.

قطعاً امروز اروميه و مردم باعزت آن مخاطب رسانه ها به خاطر برخي رفتارهاي هنجارشكن نيستند؛ اما گويا برخي رسانه هاي حامي نماينده محترم اروميه تلاش دارند به دروغ به افكار عمومي اينگونه ديكته كنند كه اعتراض به ضرب و شتم يك خبرنگار، يك اعتراض جناحي است تا با شريك كردن شهروندان اروميه و جريان اصول گرايي در يك رفتار خارج از عرف، حاشيه اي امن براي نادر قاضي پور فراهم نمايند.

افكار عمومي مردم آذربايجان فراموش نكرده كه در جريان انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، اظهارات خارج از عرف نماينده مذكور و سوءاستفاده رسانه هاي معاند از آن، چه هزينه جبران ناپذيري را به كشور، مردم آذربايجان و حتي جريان اصول گرايي تحميل كرد؛ اما اينكه تلاش شود بيان سخناني خارج از عرف در يك مكان عمومي كه عذرخواهي خود نادر قاضي پور را نيز به دنبال داشت، به يك تخريب و جوسازي جناحي و قوميتي عليه نماينده مذكور و مردم باعزت آذربايجان تشبيه شود، تنها مي تواند بيانگر سوءاستفاده رسانه هاي حامي اين نماينده از اعتقادات پاك انقلابي و قومي هموطنان آذربايجاني باشد.

اما در مورد اتفاق تلخ در خانه ملت، رسانه هاي حامي نماينده محترم اروميه اين بار با بي رحمي تمام همكار رسانه اي خود را نيز قرباني منافع سياسي خويش كرده و بدون اينكه كوچك ترين انتقادي از رفتار صورت گرفته با يك خبرنگار داشته باشند، پا را فراتر گذاشته و شروع به پرونده سازي براي خبرنگار مذكور و ديگر رسانه هاي منتقد ضرب و شتم وي نمودند تا باز هم جاي شاكي و متهم عوض شود!

در سوي ديگر رسانه هاي حامي قاضي پور با يك سناريوي تكراري، سراغ رسانه هاي بيگانه اي رفتند كه هميشه دنبال سوژه اي براي ضربه زدن به نظام هستند؛ اما صادقانه به مخاطب خود نگفتند كه سوژه را دست رسانه معاند اصلاح طلبان و رسانه هاي آنها مي دهند يا آنها كه با رفتار خارج از عرف خود، خوراك خبري توليد مي كنند؟

در اين بين در صورت صحت ادعاي بي احترامي خبرنگار مذكور به هموطنان ترك، كدام منطق يا قانوني اجازه مي دهد كه فرد مذكور مورد ضرب و شتم (البته در صورت درست بودن اين خبر) قرار گيرد؛ مگر جز اين است كه همين چند هفته پيش نمايندگان كرد مجلس با يك حركت منسجم و قانوني، مجري يك برنامه تلويزيوني پرمخاطب را وادار به عذرخواهي كردند تا ثابت شود با هاي و هوي و رفتارهاي خارج از عرف نمي توان از منافع و مطالبات اقوام عزتمند ايراني دفاع كرد.

 به گزارش هم آوا، از اين رو بايد به رسانه هاي حامي نماينده محترم اروميه يادآور شد كه اين خود سوژه خبري است كه مي تواند براي كشور، اتحاد اقوام و جناح هاي سياسي هزينه داشته باشد و نه انعكاس خبري كه اتفاق افتاده است؛ لذا به جاي اينكه دنبال برموداي تخريب براي فريب افكار عمومي باشيد، اندكي به اين بيانديشيد كه شايد هزينه كردن مستمر از انقلاب و اقوام براي تامين منافع شخصي و سرپوش گذاشتن بر روي اتفاقات تلخ، در بلندمدت صدمات جبران ناپذيري را به منافع ملي تحميل نمايد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا