اخبار
کد خبر : 3016 ۱۳۹۵/۰۶/۰۹   

خیز بلند دولت برای سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی

استان آذربایجان غربی یکی از استان های دارای ظرفیت و پتانسیل بالا در زمینه جذب سرمایه گذار است و دولت تدبیر و امید در طول سه سال گذشته زمینه های خوبی را برای جذب سرمایه گذار در استان فراهم کرده است.

به گزارش نای قلم، آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که علی رغم پتانسیل های فراوانی که در زمینه های مختلف دارد در گذشته و به دلایل مختلف با محرومیت و عقب ماندگی هایی مواجه شده است.

پس از انقلاب تاکنون فعالیت های زیادی در راستای رفع محرومیت از چهره این استان انجام شده اما علی رغم تمام این فعالیت ها این استان هنوز هم در زمره استان های کم برخوردار و کمتر توسعه یافته قرار دارد.

بدون شک یکی از راه هایی که می تواند به رشد و توسعه استان کمک کرده و محرومیت را از چهره این استان بزداید سرمایه گذاری و فراهم کردن زمینه لازم برای جذب سرمایه گذار است.

خوشبختانه در دولت تدبیر و امید گام هایی مثبت در راستای تحول اقتصادی و جذب سرمایه گذار در استان انجام شده است.

11 پروژه مصوب سرمایه گذاری خارجی در استان

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی امروز در نشست خبری اعلام کرد: با شروع به کار دولت یازدهم 11 پروژه مصوب سرمایه گذاری خارجی در استان اجرایی و عملیاتی شده است.

دادود غفارپور اظهار کرد: حجم سرمایه خارجی بالغ بر یک میلیارد و 43 میلیون دلار است که 31 میلیون دلار در دفاتر سازمان سرمایه گذاری به عنوان آورده نقدی سرمایه گذار ثبت شده است.

وی در عین حال افزود: از سال 94 تا کنون بالغ بر 9 پروژه مصوب سرمایه گذاری خارجی در استان اجرایی و عملیاتی شده که میزان حجم سرمایه گذاری خارجی استان تاکنون بالغ بر 948 میلیون دلار است.

تدوین 71 فرصت سرمایه گذاری با مشارکت دستگاه های اجرایی

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین فرصت های سرمایه گذاری در استان خبر داد و افزود: در این راستا 71 فرصت سرمایه گذاری با مشارکت دستگاه های اجرایی به ویژه سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی تدوین شده است.

به گفته وی با جذب اعتبار مورد نیاز طرح توجیه فنی اقتصادی فرصت های سرمایه گذاری تدوین می شود تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

غفارپور به پروژه‌های در حال صدور مجوز نیز اشاره و اضافه کرد: از جمله پروژه‌های در حال صدور مجوز، تولید کربنات کلسیم در ماکو توسط سرمایه گذار چینی، تولید یو پی وی سی در میاندوآب با مشارکت سرمایه گذاری از چین، تولید انواع مکمل‌های غذایی و دارویی در نقده توسط یک سرمایه گذار از فرانسه و نیز تولید یو پی وی سی توسط سرمایه گذاری از ترکیه در ارومیه است.

تهیه بسته سرمایه گذاری در استان

مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی سپس از تهیه بسته سرمایه گذاری در استان خبر داد و یادآور شد: تهیه و تدوین بسته اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری اصلی ترین گام در راستای جذب و هدایت سرمایه گذاران خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی است.

غفارپور خاطرنشان کرد: تهیه بسته سرمایه گذاری در قالب مینی فلش با تاکید بر مشوق های سرمایه گذاری و شرایط استانی برای متقاضیان سرمایه گذاری اقدام بعدی این حوزه بود.

به گفته وی در بسته سرمایه گذاری، مشوق هایی که در استان آذربایجان غربی برای متقاضی سرمایه گذار ارائه می شود، تهیه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا مشوق های سرمایه گذاری از متن قوانین اقتصادی، همچنین تکالیف سرمایه گذاری در قوانین بودجه سنواتی کشور از جمله قانون برنامه پنجم توسعه، قانون الحاق برخی مواد قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت احصا شده و در اختیار تمام دستگاه های اجرایی که به نحوی در حوزه سرمایه گذاری فعالیت دارند، قرار گرفته است.

تهیه و تدوین توانمندی ها اقتصادی استان

وی به تهیه و تدوین توانمندی ها اقتصادی استان نیز اشاره و اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور توانمندی ها و قابلیت های 17 شهرستان تابعه در قالب اینفوگرافی تدوین شده است.

غفارپور ادامه داد: در هر شهرستان بالغ بر 550 لایه اطلاعاتی به سه زبان فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی ترجمه شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی با بیان اینکه شناسایی ایرانیان مقیم خارج از کشور که علاقمند سرمایه گذاری در موطن ایران اسلامی وظیفه مرکز جذب و حمایت سرمایه گذاری است، گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی، براساس آئین نامه تشکیل مراکز خدمات سرمایه گذاری استان ها، با همکاری دستگاه‌ های اجرایی استان به امور سرمایه‌ گذاران خارجی در مرحله اخذ مجوزهای اولیه و پیگیری و رفع مشکلات آنها می ‌پردازد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا