اخبار
کد خبر : 3015 ۱۳۹۵/۰۶/۰۹   

آغاز احداث کارخانه تولید الیاف شیشه کشور با حضور وزیر صنعت در زنوز

عملیات احداث اولین کارخانه تولید الیاف شیشه کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه در شهرک صنعتی زنوز آغاز شد.

به گزارش نای قلم به نقل از ایرنا، این کارخانه در زمینی به وسعت 10 هکتار با اعتبار بیش از سه هزار و 50 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن محصول در ناحیه صنعتی شهر زنوز احداث می شود.

مدیرعامل کارخانه الیاف شیشه در حاشیه بهره برداری از این کارخانه به خبرنگار ایرنا گفت: احداث این کارخانه با اشتغال زایی 400 نفر به صورت مستقیم و بیش از 12 هزار نفر غیر مستقیم، نقش مهمی در ایجاد اشتغال در شمال غرب کشور خواهد داشت.

داوود اوجاقی با بیان اینکه کارخانه الیاف شیشه در دو مرحله اجرایی می شود، افزود: در مرحله اول الیاف شیشه ناشی از ذوب مواد اولیه به شکل کائولن و سیلیس تولید خواهد شد و مرحله دوم مربوط به تبدیل الیاف شیشه به مواد پایین دست مانند پارچه است.

وی در مورد روند اجرای این کارخانه اظهار داشت: 40 هزار مترمربع از این کارخانه مربوط به قسمت صنعتی می باشد که در زمان حاضر بخش هایی از زمین آن تسطیح و آماده سازی شده است و پیش بینی می شود در طول 30 ماه آینده با تامین اعتبار به بهره برداری برسد.

الیاف شیشه از مهم ترین الیاف مورد استفاده در ساخت سازه های مختلف کامپوزیتی است که ویژگی های مکانیکی و قیمت مناسب آن، باعث شده تا در مقایسه با الیاف گوناگون کربن، آرامید و بازالت که کاربری آن ها محدود به کاربردهای بسیار ویژه است، بیشترین میزان مصرف را دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون اول رئیس جمهوری کشورمان امروز سه شنبه میهمان مردم آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا