اخبار
کد خبر : 301 ۱۳۹۴/۰۵/۰۶   

توسعه شهرک‌های صنعتی و نقش کلیدی آن در رونق تولید استان

صنعتی شدن به عنوان یک تصمیم سرنوشت ساز برای توسعه اقتصادی واجتماعی ضرورتی اجتناب‌ناپذير است. با توجه به نقش حياتي كه بنگاه هاي كوچك و متوسط مي توانند در توسعه اقتصادي منطقه ايفا كنند و همچنين مزاياي كه صنايع مذكور نسبت به بنگاه هاي بزرگ دارند، لزوم توجه به تقويت و توسعه آنها جهت رقابت پذير شدن، امري الزامي است.

به گزارش ناي قلم، صنايع كوچك در هر منطقه نشان دهنده ميزان كارآفريني و مشاركت بخش خصوصي در اقتصاد هستند. در همين راستا به منظور توسعه صنايع كوچك در سال 1384، سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران به عنوان نهاد متولي و حمايت‌كننده از اين واحدها تشكيل شد كه از وظايف اين سازمان كمك به ايجاد و توسعه صنايع كوچك، توسعه كارآفريني، توسعه فناوري، ايجاد پيوند مناسب بين صنايع كوچك، متوسط و بزرگ، توسعه شبكه‌ها و خوشه‌هاي صنعتي، توسعه مراكز اطلاع رساني، حمايت و پشتيباني از بازار و همكاري هاي اقتصادي و ايجاد و توسعه شهرك ها و نواحي صنعتي مي باشد.

ايجاد و گسترش شهرک های صنعتی می تواند از طريق ايجاد تنوع و افزايش اشتغال و درآمد، افزايش ارزش افزوده فعاليتهای کشاورزی، گسترش فرهنگ صنعتی، نقش موثری در توازن و تعادل شهر و روستا و توسعه نواحی روستايی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی مي‌گويد: صنعت یکی از بخش‌های مهم و اساسی اقتصاد کشور است و رشد توسعه اقتصادی مستلزم رشد و توسعه صنعت و تولید است.

مسعود مهدی‌زاده، مي‌افزايد: حمایت از تولید و صنعت، همواره دغدغه مسئولان کشور و استان بوده و با توجه به سیاست دولت، با بهبود فضای کسب و کار، تولید و رشد صنعت ، شاهد پیشرفت استان خواهیم بود.

وي بر تکمیل زیرساختهای مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تأکید مي‌كند و مي‌گويد: باید با اختصاص منابع مالی در امر شهرک سازی شاهد بهبود وضعیت صنعتگران مستقر در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان باشیم.

مهدی‌زاده مي‌افزايد: تعامل بیشتر با مسئولان استانی و شهرستانی از اولویت‌های کاری شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی است تا با تعاملات بیشتر نسبت به رفع مشکلات صنعتگران اقدام شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، بیان مي‌كند: به منظور ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید با مطالعات امکان‌سنجی دقیق نسبت به یافتن اراضی دارای پتانسیل سرمایه‌گذاری صنعتی اقدام شود.

مهدی‌زاده اظهار مي‌دارد: امیدواریم با تلاشهای شبانه روزی بتوانیم سهم مناسبی از صنعت را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایجاد نماییم و شاهد حضور سرمایه گذاران بخش تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باشیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی با تأکید بر صنعت محور کردن استان، تصريح مي‌كند: با ایجاد واحدهای تولیدی جدید و راه‌اندازی واحدهای راکد می‌توان شاهد اشتغال برای جوانان استان باشیم.

با توجه به نقش مهم شهرک‌های صنعتی در افزایش توان اقتصادی کشور دارد رفع مشکلات موجود در زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی با تعامل و همفکری مناسب ضرورتي اجتناب‌ناپذير است.

از آنجايي كه تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی از مهمترین رسالت‌های شركت شهرك‌هاي صنعتی است، مي‌طلبد با توجه ويژه مسئولان به اين موضوع و با تکمیل زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی در شهرک‌های صنعتی و راه‌اندازی واحدهای صنعتی،‌ زمینه رشد اشتغال و توسعه صنعتی منطقه فراهم ‌شود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا