اخبار
کد خبر : 3009 ۱۳۹۵/۰۶/۰۸   

وزیر محیط زیست فرانسه به همکاری کشورش برای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد+تصاویر

سینا افشاریان/ وزیر محیط زیست، توسعه پایدار و انرژی فرانسه گفت: این کشور برای نجات دریاچه ارومیه، آماده همکاری در اجرای روش های علمی و بروز آبیاری در حوضه آبریز این دریاچه است.

به گزارش نای قلم، سگولن رویال صبح امروز بعد از ورود به فرودگاه ارومیه، در دیدار با سعادت استاندار آذربایجان غربی گفت: وجود برخی روش های قدیمی نظیر آبیاری بارانی زمین های کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه باعث تلفات زیاد آب میشود.
وی افزود: بررسی ها و تحقیقات انجام شده نشان می دهد در فصل تابستان و در زمان نامناسب آبیاری، بیش از 80 درصد آب آبیاری بخار می شود و تنها 20درصد آن وارد زمین می شود و این میزان توجیه فنی و اقتصادی ندارد.
وزیر محیط زیست فرانسه تصریح کرد: با اجرای روش های نوین و مدرن آبیاری می توان علاوه بر افزایش راندمان بخش کشاورزی، به احیای دریاچه ارومیه کمک شایانی کرد و کشور فرانسه در این زمینه آماده همکاری است.
رویال گفت: با امضا و تفاهم نامه ای با رئیس سازمان محیط زیست ایران در خصوص حوزه های مرتبط، می توان دریاچه ارومیه را به عنوان موضوعی مهم در این قالب پیگیری کرد.
وی افزود: امروز در این سفر در کنار کارشناسان این زمینه، بازدیدی از دریاچه ارومیه خواهیم داشت و در 6 ماه آینده نیز در یک سفر دوباره به ایران از وضعیت این دریاچه پیگیری های لازم را صورت خواهیم داد.
وزیر محیط زیست فرانسه تصریح کرد: تلاش های دولت ایران در زمینه تغییر الگوی کشاورزی برای بالابردن راندمان آبیاری صورت گرفته که می تواند کمک حال دریاچه ارومیه باشد.

وزیر محیط زیست، توسعه پایدار و انرژی فرانسه در ادامه این سفر، به صورت هوایی از دریاچه ارومیه بازدید کرد.

برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا