اخبار
کد خبر : 3001 ۱۳۹۵/۰۶/۰۷   

سه ماه کسر خدمت سربازان متاهل شامل فرزند خوانده نمی شود

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: سه ماه کسر خدمت تعلق گرفته برای سربازان متاهل دارای فرزند به افرادی که فرزند خوانده دارند، تعلق نمی گیرد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ حبیب جعفرزاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشمولان متاهل می توانند از سه ماه کسر خدمت در صورت فرزند دار شدن استفاده کنند که البته این فرزند باید از آن خود فرد باشد و فرزند خوانده پذیرفته نمی شود.

وی اضافه کرد: طبق دستور فرمانده کل قوا، تسهیلاتی برای سربازان متاهل در نظر گرفته شده که این امر تنها یکی از آنها محسوب می شود.

حبیب زاده همچنین درخواست کرد مشمولین در زمان اعزام به خدمت کارت واکسیناسیون را به همراه داشته باشند.

وی گفت: سن تعیین شده افرادی که متقاضی تغییر معافیت خود از پزشکی به غیر پزشکی هستند برای دیپلم و فوق دیپلم۳۰ سال و ۳۳ سال برای لیسانس و فوق لیسانس و برای مقطع دکتری ۴۰ سال است.

حبیب زاده در خصوص تغییرات ایجاد شده در حوزه نظام وظیفه اظهار کرد: برگه های اعزام به خدمت مشمولان در قانون جدید به درب منازل افراد فرستاده نمی شود و افراد مشمول باید به دفاتر پلیس10+ مراجعه کرده و برگه را دریافت کنند.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: افراد مشمول پس از دریافت دفترچه و در زمان اعزام، تنها سه روز فرصت دارند تا خود را به محل خدمت معرفی کند و در غیر این صورت غیبت می خورند.

حبیب زاده در خصوص تعویض کارت های پایان خدمت قدیمی با کارت های جدید نیز گفت: مدت زمان در نظر گرفته شده برای تعویض این کارت ها تمام شده و تنها به صورت موردی در دفاتر پلیس +10 اقدام به این کار می کنند.

وی از فعالیت مستمر معاونت وظیفه عمومی برای انجام اقدامات لازم این بخش در استان خبر داد و افزود: در طول سال 18 مرحله اعزام به خدمت داریم که 12 مرحله مربوط به مشمولان دیپلم و زیردیپلم و 6 مرحله مربوط به مشمولان کارشناسی و بالاتر است.

یکی از وظایف نیروی انتظامی ساماندهی و اعزام مشمولان به خدمت سربازی است.

انتهای پیام /


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا