اخبار
کد خبر : 2999 ۱۳۹۵/۰۶/۰۷   

وزیر محیط زیست فرانسه: شرایط دریاچه ارومیه رو به بهبودی است

وزیر محیط زیست فرانسه گفت: شرایط دریاچه ارومیه رو به بهبودی است، فردا از از این دریاچه بازدید می کنیم.

به گزارش نای قلم، سگولن رویال امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص احیای دریاچه ارومیه با ایران همکاری‌های خوبی را داشته‌ایم.

وی افزود: دولت ایران تصمیمات شجاعانه‌ای را در خصوص تغییر دادن تکنیک‌های کشاورزی و استفاده کردن از منابع آب در کشاورزی گرفته است و امیدواریم که همکاری‌های دو جانبه در این زمینه مثمر ثمر واقع شود.

وزیر محیط زیست فرانسه در ادامه سخنان خود گفت: خوشحال هستم که به دعوت رئیس سازمان محیط زیست به ایران سفر کرده‌ام.

وی ادامه داد: در چهارچوب توافق پاریس بازدیدهایی را از کشورهای مختلف داشته‌ام و از کشور ایران به خاطر پیوستن به اهداف کنفرانس 21 و امضای این قرارداد تشکر می‌کنم. همچنین ایران اقدامات خود را در جهت تصویب این توافقنامه شروع کرده است و دو کشور ایران و فرانسه به طور دو جانبه موضوعات عملیاتی متفاوتی را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه ایران میراث‌های محیط زیستی شگفت‌انگیزی دارد، گفت: از ایران دعوت می‌کنیم تا در ائتلاف‌های مختلف محیط زیستی جهانی عضو شود.

وزیر محیط زیست فرانسه ادامه داد: تمامی ابعاد محیط زیستی ایران در سطح بالایی قرار دارند، چه در مورد مسئله محیط زیستی دریایی با 3500 کیلومتر سواحل و چه در مورد جنگل‌ها و رودخانه‌ها. ما می‌دانیم که کشور ایران منابع طبیعی ثبت شده در یونسکو دارد مانند دشت لوت و میراث غنی قنات‌ها و به همین دلیل من تصمیم گرفتم از موزه تنوع زیستی در ایران بازدید کنم.

رویال اظهار کرد: دو کشور در زمینه تنوع زیستی مخصوصا موزه ملی تاریخ طبیعی، همکاری‌های خوبی داشته‌اند و همچنین در این موزه دانشجوهای ایرانی هستند که مشغول به تحصیل بوده و امیدواریم همکاری‌های دو جانبه تقویت شود مخصوصا با دانشگاه تهران که با رئیس آن در آینده ملاقات خواهم داشت.

وزیر محیط زیست فرانسه گفت: من با شرکت‌های بزرگ محیط زیستی فرانسوی به ایران آمده‌ام و نحوه انتخاب این شرکت‌ها بر اساس چالش‌های ایران در زمینه آب و انرژی و کیفیت و آلودگی هوا بوده است.

وی با بیان اینکه ما در فرانسه نیز با همین نوع مشکلات مواجه هستیم، گفت: فرصت خوبی برای همکاری‌های دو جانبه در این زمینه‌ها وجود دارد.

وی پیرامون نمایشگاه محیط زیستی که در ماه فوریه آینده برگزار می‌شود گفت: من به رئیس سازمان محیط زیست ایران پیشنهاد کردم که در این رویداد کشور فرانسه و کشور ایران همکاری‌های دو جانبه‌ای را داشته باشند و همچنین از این فرصت باقیمانده برای تقویت همکاری‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: خوشحال خواهم شد اگر بتوانم در ماه فوریه آینده به ایران سفر کنم و از مکان‌هایی که اکنون فرصت بازدید آن را نداشته‌ام، بازدید کنم.

معصومه ابتکار نیز گفت: امروز با وزیر محیط زیست فرانسه در مورد اجرای توافق پاریس در زمینه مسائلی که برای ایران اهمیت دارد مانند بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت منابع آب و مسائل گرد و غبار صحبت شد. همچنین پیرامون همکاری‌های چند جانبه و دو جانبه در زمینه همکاری‌های محیط زیستی که در سفر رئیس جمهور به فرانسه شکل گرفته بود، صحبت کردیم و توافق شد که در قالب توافق نامه پاریس چهارچوب همکاری برنامه‌های عملی را تدوین کنیم و بتوانیم برای نمایشگاه بین المللی محیط زیست اقدامات مشترکی را انجام دهیم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برخی از شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی فرانسه توانمندی‌های خود را در زمینه همکاری در مسائل آب و انرژی مطرح کردند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اظهار خوشحالی از حضور وزیر محیط زیست فرانسه در ایران گفت: این نشان دهنده اراده دولت فرانسه برای همکاری با دولت ایران و همکاری‌های بین المللی جامعه جهانی در زمینه منافع مشترک در محیط زیست است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا