Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2998 ۱۳۹۵/۰۶/۰۷   

مشکلات اقتصادی ناشی از مشکلات عرصه تولید است

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: مشکلات اقتصادی ناشی از مشکلات عرصه تولید است و برای حل این مشکلات، دست یابی به رشد و توسعه اقتصادی و افزایش میزان اشتغال باید سرمایه گذاری رونق یابد.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان در مراسم بهره برداری ازنخستین واحد سنگبری اتوماتیک در تکاب اظهار کرد: رشد اقتصادی کشوربا افزایش سرمایه گذاری درکشورمحقق می شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری نیاز ضروری و حیاتی هر جامعه است، افزود: سرمایه های بخش خصوصی محور حرکت چرخ اقتصاد در کشوراست و برای دست یابی به اهداف پیش بینی شده باید موانع جذب سرمایه ها و فعالیت بخش خصوصی درعرصه های تولید و ایجاد اشتغال برطرف شود.
معاون استاندار با بیان اینکه رشد اقتصادی پنج درصدی کشور امسال هدفگذاری شده است، اضافه کرد: در سال 1392 رشد اقتصادی کشور با منفی 8/6 درصدی مواجه بود که ناشی از کاهش نرخ سرمایه گذاری سال های منتهی به این سال بود و با همت دولت یازدهم این میزان در سال 93 به 3 درصد افزایش یافت و به رغم کاهش این رشد در سال گذشته امسال با اقداماتی که درعرصه بین الملل و برنامه ریزی های انجام گرفته در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی در داخل کشور رشد پنج درصدی پیش بینی شده و با توجه به توفیقات دولت در ماه های اخیر آینده ای روشن برای کشور در حوزه های اقتصادی و تولیدی قابل تصور است.
کهوریان با اشاره به اقدامات مسئولان در کمک به سرمایه گذاران در استان اظهار داشت: باید موانع موجود برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در استان برطرف شود و دستگاه های اجرایی با هماهنگی و همکاری یکدیگر روند صدور مجوزها برای آغاز فعالیت کارآفرینان و صنعتگران در استان را تسهیل یابد و حمایت های جدی عملی از سوی دستگاه های اجرایی را شاهد باشیم.
وی بر اصلاح رویه های بازدارنده در عرصه جذب سرمایه گذاران در استان خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب و کار در استان با سرعت دادن به مراحل صدورمجوزها، رفع موانع و هماهنگی و همکاری دستگاه های مسئول در این زمینه ها باید منجر به استقرار واحد های تولیدی و اشتغالزای بیشتری در استان شود.
معاون امور عمرانی استانداردر بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درهفته دولت امسال 335 پروژه با بیش از هفت هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار در بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی افتتاح می شود افزود: در 6 ماهه نخست امسال مجموع اعتبار طرح های افتتاحی در سفر رئیس جمهور به استان و هفته دولت افزون بر 30 هزار میلیارد ریال است که این میزان معادل 50 درصد اعتبارات طرح های افتتاحی در سه سال گذشته در استان است.
تقی کهوریان خاطرنشان کرد: مذاکرات برجام با حمایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت های مردم ازدولت یازدهم شرایط را جهت حضور سرمایه گذاران برای بهبود شرایط اقتصادی آماده کرده است، به طوری که در چهار ماهه نخست امسال تراز تجاری کشوررا در بخشهای غیر نفتی نزدیک به چهار میلیارد دلار مثبت بوده است.
وی ثبات و امینت در کشور را ازشاخص های مهم بهبود شرایط اقتصادی و جذب سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی در سایه خون شهدا، جانفشانی وهوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی دارای ثبات و امنیت پایداری است و با همراهی و همدلی مردم با مسئولین و تلاش های دولت در تدوین برنامه ششم اقتصادی درسالهای آتی اوضاع اقتصادی کشور بهتر خواهد شد.
در ادامه این مراسم واحد سنگبری گنبد تکاب نخستین واحد وجهز به دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با ظرفیت تولید 100 هزارمترمکعب در سال از انواع سنگ های تزئینی و ساختمانی با سرمایه گذاری 25 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 35 نفر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا