اخبار
کد خبر : 2982 ۱۳۹۵/۰۶/۰۴   

میزان صادرات فرش کاهش یافته است

نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه هم اکنون میزان صادرات فرش بسیار کاهش یافته است.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفت و گویی اظهار کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش از عدم حمایت سازمان‌های مربوطه گلایه دارند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به بازدیدی که به همراه دکتر پزشکیان، نایب رئیس مجلس از نمایشگاه فرش دستباف داشتند، از برگزاری جلسه‌ای به میزبانی مجلس به‌منظور بررسی مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش خبر داد.

هاشمی گفت: در این بازدید ضمن آشنایی با ظرفیت‌های موجود در حوزه فرش، غرفه‌داران نیز به بیان مشکلات موجود در این عرصه پرداختند.

نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب در مجلس افزود: همچنین جلسه‌ای با حضور نمایندگان اتحادیه فرش دست باف ایران و تعدادی از صادرکنندگان  و تولیدکنندگان فرش برگزار شد و در این دیدار مشکلاتی در حوزه اجرایی و حوزه قوانین بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش نسبت به عدم حمایت سازمان‌های مربوطه گلایه و نگرانی داشتند، ادامه داد: عدم روان بودن حمایت‌های دولتی و دریافت مالیات برارزش افزوده از جمله مشکلاتی است که فعالان در این عرصه با آن مواجه هستند.

هاشمی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد نمایندگان اتحادیه فرش و فعالان در این عرصه گزارشی از آسیب‌های موجود در این حوزه تهیه و به منظور بررسی به دفتر نایب رییس مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.

وی افزود: پس از ارسال گزارش از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش، مقرر شد جلسه‌ای به میزبانی مجلس شورای اسلامی با حضور مسولان و مدیران وزارت اقتصاد و امور دارایی، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد تا مشکلات مربوط به حوزه امور اجرایی خصوصا صادرات حل شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ارائه شده یک میلیون تولیدکننده فرش بیکار هستند، تصریح کرد: باید با توسعه صادرات و توجه با سلیقه امروز بازارهای دنیا، نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام شود.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا