اخبار
کد خبر : 2980 ۱۳۹۵/۰۶/۰۴   

سهم اندک تحقیق در بخش کشاورزی آذربایجان غربی

مدیر کل امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: سرمایه گذاری کمی در زمینه تحقیق در بخش کشاورزی صورت گرفته است.

به گزارش نای قلم، غلامرضا بابایی در گفت و گوی خبری اظهار کرد: این نقیصه باید با برنامه ریزی های مشخص و مستمر جبران شود.

وی افزود: کشاورزی این استان باید از وضعیت فعالیت معیشتی به امری اقتصادی و سودآور تبدیل شود.

به گفته بابایی باید با فراهم سازی زیرساخت ها در بخش صنعت، کشاورزی استان را یکپارچه و مکانیزه کنیم تا با تولید انبوه، زمینه حضور در بازارهای خارجی فراهم شود.

وی افزود: با انجام تحقیقات علمی به این نتیجه رسیده ایم که اصلاح الگوی کشت باید در راس برنامه های بخش کشاورزی آذربایجان غربی قرار بگیرد و بر این امر نیز اصرار داریم.

بابایی در تشریح وظایف دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار کرد: این دفتر، هماهنگی امور اقتصادی در بخش های دولتی و خصوصی آذربایجان غربی را بر عهده دارد تا با سرمایه گذاری های لازم، بستر اشتغالزایی را فراهم کرده و شتاب حرکت به سمت توسعه پایدار را افزایش دهد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: استان ما به علت داشتن مرز مشترک با سه کشور و دارا بودن معادن غنی، از مزیت ویژه ای در کشور برخوردار است.

بابایی افزود: در سال های گذشته در زمینه معدن مطالعات بخشی و موردی انجام گرفته در حالی که سرمایه گذاری در این بخش باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی ذخایر معدنی آذربایجان غربی را چشمگیر عنوان و اضافه کرد: منابع بی نظیری در کانی های فلزی و غیرفلزی، سنگ های تزئینی، فلزات گرانبها و تیتانیوم در استان داریم که فرآوری آنها به راه اندازی شهرک های تخصصی نیاز دارد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: درصدد هستیم شهرک های تخصصی سنگ در خوی و سنگ های تزئینی در تکاب را راه اندازی کنیم که با تحقق این امر، می توان آینده بهتری را در ایجاد ارزش افزوده بیشتر در مواد معدنی استان متصور بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا