اخبار
کد خبر : 2971 ۱۳۹۵/۰۶/۰۳   

جشنواره استانی موسیقی عاشیقی در ارومیه برگزار می شود

دومین جشنواره استانی موسیقی عاشیقی در مکتب اورمیه با همکاری استانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری آذربایجان غربی شهریور ماه امسال در شهرستان ارومیه برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی برنامه های این جشنواره در حوزه هنری ضمن بر شمردن اهمیت حمایت از فرهنگ اصیل و ارزشمند و برنامه ریزی مناسب در جهت رشد و توسعه فرهنگی جامعه بر حمایت از موسیقی عاشیقی به عنوان یکی از ارکان اصلی فرهنگ در آذربایجان تاکید کرد.

هوشنگ عطاپور افزود: موسیقی عاشیقی حامل پیام دوستی و محبت و بسیاری از ارزش های اجتماعی بر اساس موازین دین اسلام از روزگاران گذشته تا به امروز بوده است و این وظیفه دستگاه های فرهنگی و هنری استان است که از این هنر حمایت کرده و در راستای حفظ آن تلاش کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم طی سخنانی بر حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تمام رشته های هنری که در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است تاکید کرد و بر اهمیت حمایت از موسیقی عاشیقی در آذربایجان غربی صحه گذاشت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه موسیقی عاشیقی منطبق بر رسالت ها و سیاست های حوزه هنری در زمینه اخلاق، خانواده و فرهنگ ایرانی و اسلامی است و حوزه هنری آذربایجان غربی نیز در راستای حمایت از این نوع موسیقی که در فهرست میراث ناملموس کشور نیز ثبت ملی شده است از سال های گذشته سرمایه گذاری کرده و برنامه های مختلف را دراین زمینه برگزار کرده است، از حضور مسئولان و حمایت های آنان از فرهنگ و هنر اصیل و فاخر که مد نظر مقام معظم رهبری نیز است تقدیر کرد.

در این جلسه اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای جشنواره موسیقی عاشیقی مطرح و موارد اجرایی جشنواره از قبیل زمان و مکان اجرا، اسکان و پذیرایی از هنرمندان و میهمانان داخلی و خارجی، استعدادیابی و جهت دادن به جشنواره در راستای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا