اخبار
کد خبر : 2970 ۱۳۹۵/۰۶/۰۲   

عزم جدي دولت در اتمام پروژه راه آهن اروميه

سفرهاي استاني دولتمردان؛ يكي از ديدگاه هاي ارزشمند دولت تدبير و اميد است كه اين حركت در راستاي افزايش خدمت گذاري به مردم به ويژه مناطق كمتر توسعه يافته اثر بخش بوده است.

به گزارش نای قلم، مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي در گفت و گوی خبری از توجه و عنايت رياست جمهور به پروژه راه آهن و اهتمام وزارت راه و شهرسازي به اتمام هر چه سريع تر اين پروژه ابراز اميدواري کرد تا با تخصيص اعتبار مورد نظر آرزوي ديرينه مردم اروميه برآورده شود.

داريوش نصر با اشاره به اينكه سفرهاي استاني دولتمردان؛ يكي از ديدگاه هاي ارزشمند دولت تدبير و اميد است و اين حركت در راستاي افزايش خدمت گذاري به مردم به ويژه مناطق كمتر توسعه يافته اثر بخش بوده است، ادامه داد: براي اتمام طرح راه آهن مراغه به اروميه ۳هزار و ۹۰۰ ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.

وي در خصوص وضعيت راه هاي ارتباطي استان تصريح كرد: طول مرز آبي و خاكي استان با كشورهاي همسايه مجموعا 823 كيلومتر است كه اين استان با 8 مرز بين المللي شامل ٦ مرز جاده اي يك مرز ريلي و يك مرز هوايي و 5 بازارچه فعال مرزي داراي بيشترين گذرگاه هاي مشترك با كشورهاي همسايه است.

نصر، طول بزرگراه هاي استان را 279 كيلومتر، طول راه هاي شرياني استان را1030 كيلومتر و طول راه هاي روستايي استان را نيز 7800 كيلومتر عنوان كرد و اظهار داشت: استان آذربايجان‌غربي براساس طول كل راه‌هاي موجود در كشور رتبه 10 مي‌باشد.

مديركل راه و شهرسازي استان همچنين افزود: با توجه به آمار برخورداري آزادراه و بزرگراه نسبت به كل راه‌هاي موجود در استان رتبه 22 كشور است.

 نصر با بيان اينكه استان از نظر برخورداري راه‌هاي شرياني رتبه 14 كشور را دارا است ادامه داد: با توجه به طول راه‌هاي موجود حداقل به رتبه 10 بايد كاهش يابد.

 مديركل راه و شهرسازي استان با اشاره به اينكه با توجه به موقعيت ويژه استان به عنوان دروازه اروپا ارتقا به رتبه 8 كشوري امري اجتناب ناپذير است افزود: باتوجه به اين موضوع و نرخ افزايش رشد طول سالانه بزرگراه و آزادراه در كشور 7.7 و آمار نرخ افزايش رشد سالانه طول راه‌هاي شرياني 4.3 مي‌باشد كه تا سال 1400 طول بزرگراه و آزادراه جهت رسيدن به رتبه 8 بايستي با آهنگ رشد ساليانه 21.7 به 1105 كيلومتر و راه‌هاي شرياني با آهنگ رشد 9 به 1881 كيلومتر ارتقا يابد.

نصر دليل اين امر را با متوسط رشد كشوري را جبران عقب افتادگي اين استان و ارتقا به رتبه 8 دانست.

 وي ادامه داد: در پايان سال 1400 جهت ارتقا به رتبه 8 كشوري با فرض اينكه راه‌هاي ساير استان‌هاي كشور مطابق با آهنگ رشد متوسط كشوري توسعه يابد مي‌بايستي ، 1105 كيلومتر آزادراه و بزرگراه و 1881 كيلومتر راه شرياني در استان احداث گردد.

 اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: بر اساس آمار كشوري آهنگ نرخ رشد طول ساليانه راه‌هاي روستايي در بيشتر استانهاي كشور در حدود 4 است.

 داريوش نصر افزود: درصورت افزايش طول آسفالت راه روستايي 5014 كيلومتر در سال 1400 درصد آمار راه روستايي آسفالته به كل راههاي روستايي به 64 درصد افزايش مي‌يابد.

رئيس شوراي هماهنگي حمل و نقل استان در ادامه به وضعيت تصادفات استان اشاره كرد و گفت: استان آذربايجان غربي با رتبه 3 معادل 37.5درصد كاهش تصادفات در راههاي روستايي در سه ماهه اول سال 95 نسبت به سال گذشته بعداز استانهاي زنجان و مركزي را داراست.

وي تعداد متوفيات برون شهري استان آذربايجان غربي رتبه 25 معادل 8.2درصد (92 نفر سه ماهه اول 95 و 85 نفر سه ماهه اول 94) را دارا است.

نصر؛ رتبه استان در حوادث رانندگي را 25 كشوري دانست و اجراي روكش آسفالت به ميزان 200 كيلومتر را در راه هاي اصلي و فرعي و روستايي را از جمله عملكرد شاخص مديريت راهداري از ابتداي امسال برشمرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا