اخبار
کد خبر : 296 ۱۳۹۴/۰۵/۰۶   

35 کيلومتر از محور راه‌آهن مراغه -‌ اروميه احداث شده است

سرپرست مديريت ساخت و توسعه راه‌هاي اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي گفت: محور راه‌آهن مراغه -‌ اروميه در محدوده آذربايجان غربي به طول 135 کيلومتر است كه 35 کيلومتر از اين محور احداث و به بهره‌برداري رسيده و 100 کيلومتر از اين محور در قالب پنج قرار داد به پيمانکاران ذيصلاح واگذار شده است.

سليمان قره باغي در گفت‌وگوي اختصاصي اظهار كرد: راه آهن اروميه به مراغه به طول 185 کيلومتر در دست احداث است که از اين ميزان 85 کيلومتر در سال‌های گذشته اجرا و به بهره‌برداري رسيده و 100 کيلومتر از آن هم‌اکنون در دست احداث است.

وي با بيان اينکه اين طرح شامل هشت ايستگاه فرعي و اصلي در شهرستان‌های مياندوآب، مهاباد، نقده، ملكان و اروميه است اظهار داشت: متوسط پيشرفت فيزيکي اين ايستگاه‌ها تاکنون 45 درصد است که بزرگ‌ترین ايستگاه اين محور در اروميه قرار دارد.

سرپرست مديريت ساخت و توسعه راه‌هاي اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي با اشاره به روند عمليات اجرايي محور و ايستگاه راه آهن در اروميه عنوان کرد: اين محور با زيربنايي بالغ بر 10 هزار و 995 کيلومتر مربع در حال اجراست که 2/36 درصد پيشرفت فيزيکي دارد ولي پيشرفت ساختمان اصلي ايستگاه اروميه هم‌اکنون 70 درصد است.

قره‌باغي ‌اعتبارات مصوب سال 92 اين طرح را 800 ميليارد ريال و سال 93 را 600 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: اعتبارات مصوب سال 93 کمتر از 20 درصد تخصيص داشت که بخشي از آن صرف پرداخت مطالبات پيمانکاران شد.

سرپرست مديريت ساخت و توسعه راه‌هاي اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي کل اعتبار طرح بر اساس موافقت‌نامه را سه هزار و 305 ميليارد ريال ذکر کرد و افزود: اعتبار هزينه شده طرح تاکنون چهار هزار و 976 ميليارد ريال است که از اين ميزان يک هزار و 561 ميليارد ريال آن صرف هزينه‌هاي زيرسازي و مابقي جهت ريل گذاري هزينه شده است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا