اخبار
کد خبر : 2953 ۱۳۹۵/۰۶/۰۱   

پیشرفت 60 درصدی محور ریلی نقده - ارومیه

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت خط آهن مهاباد - نقده، از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی ساختمان ایستگاه راه آهن نقده و 60 درصدی زیرسازی محور نقده - ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، علی نورزاد در گفت و گوی خبری در خصوص پیشرفت پروژه ساختمان ایستگاه راه آهن نقده اظهار کرد: ساختمان ایستگاه راه آهن نقده پیشرفت فیزیکی 80 درصدی و زیرسازی محور نقده - ارومیه 60 درصد صورت گرفته است. 
وی افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز محور ریلی مهاباد - نقده در پاییز امسال به بهره برداری می رسد. 
نورزاد از پیشرفت فیزیکی 63 درصدی زیرسازی خط ریلی نقده - ارومیه خبر داد و گفت: بخش عمده ریل مورد نیاز این خط خریداری شده و از نیمه شهریور امسال وارد کارگاه های این پروژه می شود و تلاش ما بر این است ریل گذاری مسیر نقده تا ارومیه با سرعت بیشتری انجام شود.
وی افزود: ساختمان ایستگاه راه آهن نقده در کیلومتر 107 محور مراغه - ارومیه قرار دارد و موقعیت آن در شرق شهر نقده و در 6 کیلومتری شهر محمدیار به نقده است و ساختمان ایستگاه آن شامل ساختمان اصلی به مساحت 1920 متر مربع، ساختمان پلیس، تاسیسات، استراحتگاه، سایبان سکوی مسافری است و پیشرفت فیزیکی کل ایستگاه 80 درصد است.
 نورزاد درباره زیرسازی مسیر گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی حدود 99 درصد است و کلیه مراحل کار به اتمام رسیده است؛ این مسیر دارای 13 دستگاه پل بزرگ به طول 150 متر، 135 دستگاه آبرو به طول 1920 متر و 3 دستگاه گالری به طول 150 متر است. 
وی با اشاره به اتمام ایستگاه راه آهن مهاباد و مراحل نهایی ایستگاه نقده، افزود: برای اتمام طرح راه آهن مراغه به ارومیه 3هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. 
 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا