اخبار
کد خبر : 2952 ۱۳۹۵/۰۶/۰۱   

کاهش گرایش به هروئین و شیشه در آذربایجان غربی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته اعتیاد به هروئین و شیشه در این استان کاهش یافته و گرایش به مواد مخدر روانگردان و توهم زا بیشتر شده است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ کریم اکبری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: وجود باورهاي اعتقادی غلط در حوزه مواد روان گردان، پائين بودن سطح آگاهي خانواده، جوانان و نوجوانان از عواقب سوء مصرف مواد مخدر و عدم آشنائي خانواده ها از مهارت هاي زندگی به ويژه نوع رفتار و ارتباط با فرزندان از عوامل گرايش به مواد مخدر است که لازم است نهادهاي فرهنگي و کارشناسان مسائل اجتماعي نسبت به ايجاد بينش و نگرش درست خانواده در برخورد با پديده شوم مواد مخدر نقش آفرينی کنند.

وی با بیان اینکه خانواده ها به عنوان اساسي ترين واحد جامعه نقش به سزايي در دور نگه داشتن فرزند از مواد مخدر دارند، تاکید کرد: مي طلبد با يک برنامه کارشناسي شده در کنار مبارزه با مواد مخدر اقدامات لازم براي آگاه سازي جوانان از خطرات مصرف مواد مخدر صنعتي نيز صورت پذيرد.

اکبری از کشف یک هزار و 512 کیلوگرم مواد مخدر سنتی در آذربایجان غربی در پنج ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: کشف مواد مخدر سنتی در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 97 درصد افزایش دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی ادامه داد: بیش از چهار هزار و 800 کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر صنعتی در آذربایجان غربی کشف شده که این میزان نیز 38 درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته بوده است.
اکبری با اشاره به انهدام 31 باند مواد مخدر در این بازه زمانی تصریح کرد: در این مدت  پنج هزار و 395 نفر دستگیر شده که این تعداد شامل یک هزار و 709 نفر توزیع کننده، 295 نفر قاچاقچی و سه هزار و 391 نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب بوده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا