اخبار
کد خبر : 295 ۱۳۹۴/۰۵/۰۶   

شهرک صنایع سنگ در ماکو ايجاد مي‌شود

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: شهرک صنایع سنگ در منطقه آزاد ماکو ايجاد مي‌شود.

حسين فروزان در گفت‌وگوي اختصاصي اظهار كرد: طراحی 100 هکتار از شهرک صنایع سنگ تمام شده است و به معدن‌کاران یک سال فرصت داده‌ایم با توجه به حجم معادن خود، نسبت به فرآوری مواد معدنی در این شهرک اقدام و صنایع فرآوری معدنی خود را راه‌اندازی کنند.

فروزان اظهار کرد: این منطقه به لحاظ سنگ‌های معدنی بسیار غنی است اما هیچ سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت نگرفته است، در حال حاضر سنگ خام به اصفهان و یزد ارسال و از آنجا به چین صادر می‌شود که این ظلمی به اقتصاد کشور و منطقه است، این در حالی است که در صورت فرآوری این سنگ‌ها، ارزش افزوده بالایی در منطقه ایجاد می‌شود که عایدات آن مستقیما متوجه مردم منطقه خواهد شد.

وی همچنین به ظرفیت‌های صنعتی این منطقه اشاره كرد و گفت: در این زمینه مزیت‌های نسبی و رقابتی فراوانی وجود دارد که مناطق هم‌جوار و کشورهای همسایه ندارند؛ یکی از آن‌ها مزیت انرژی ارزان و دیگری موقعیت ژئواستراتژیک منطقه است که قابل قیاس با کشورهای اروپایی و ترکیه نیست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین از ایجاد شهرک صنعتی صنایع سبک نیز خبر داد و اظهار کرد: شهرک صنعتی صنایع سبک 550 هکتار است که طراحی 170 هکتار آن به اتمام رسیده و 40 هکتار نیز آماده تحویل است و از نیمه دوم تیرماه تحویل داده می‌شود.

او بیان کرد: حدود 50 شرکت برای احداث کارخانه در این شهرک درخواست دادند که بعد از انجام بررسی‌های لازم، درخواست 15 شرکت پذیرفته شده است که از این تعداد، پنج درخواست مربوط به سرمایه‌گذاران خارجی است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا