اخبار
کد خبر : 2949 ۱۳۹۵/۰۶/۰۱   

ایجاد کارگاه های روزنامه نگاری برای نوجوانان آذربایجان غربی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه آغازگر شد؛ «ایجاد کارگاه های روزنامه نگاری برای نوجوانان دهه 80»؛ این خروجی نشست خبری مدیر کانون بود، نشستی که بهانه ای شد برای جمع شدن خبرنگاران و نوجوانان با چشم انداز آینده ای بهتر در عرصه روزنامه نگاری.

به گزارش نای قلم، باید پذیرفت که نوجوانان دهه 80 در هیئتی تازه بروز کرده‌اند، این نسل با ذهن های پرسشگر با نوجوانان نسل‌های پیشین بسیار متفاوت‌اند، هرچه باشد آنچه این نوجوانان از خود نشان می‌دهند، چیزی است که پیش از این در جامعه دیده ‌نشده‌ و تازه است و ما به عینه در نشست خبری مدیرکل کانون آذربایجان غربی مشاهده کردیم.

این نشست با حضور 23 نفر از خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی در محل کانون، زمینه آشنایی 20 نفر از اعضا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه با حوزه رسانه، اطلاع‌رسانی و خبرنگاری را فراهم کرد.

آنها آمده بودند تا سوالات بی‌ شمارشان را از خبرنگاران بپرسند و اینکه چرا به نشریات اختصاصی کودک و نوجوان در استان بهایی داده نمی شود و همین مطالبات و علاقمندی وصف ناپذیر باعث شد تا تعدادی از خبرنگاران پاسخگوی سوالات آنها باشند و مدیر کانون تصمیم به دایر کردن کارگاه خبرنویسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی برای علاقه‌مندان کرد.

تشکیل کمیته کنوانسیون حقوق کودک و نوجوان در استان

جواد زاهدی در این نشست خبری گفت اگر سرمایه گذاری درستی در زمینه تربیت و آموزش کودکان صورت گیرد می توانیم کشوری توسعه یافته و پویا داشته باشیم .

وی کودکان را آینده سازان کشور دانست و افزود: کودکان در تمام عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و هنری نقش آفرینی می کنند .

زاهدی سپس تصریح کرد: با ورود کارشناسی به ظرفیت های رسانه ای، موضوع کودک و نوجوان مورد توجه جدی و دائمی رسانه ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رسانه ها در پیشبرد اهداف و ماموریت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمک کنند، افزود: با فعالیت کارگاه های خبرنویسی، می توان بازدید از خبرگزاری ها و رسانه های استانی را نیز برای اعضا پیش بینی و اجرا کرد.

 مدیرکل کانون استان در ادامه سخنان خود به تشکیل کمیته کنوانسیون حقوق کودک و نوجوان در استان اشاره و اضافه کرد: کنوانسیون حقوق کودک با ابلاغ وزارت کشور به استانداری‌ها تفویض اختیار شده و به لحاظ تخصص ویژه، دبیری این کنوانسیون در آذربایجان غربی به کانون واگذار شده است.

زاهدی با اشاره به اینکه 23 دستگاه و نهاد اجرایی و فرهنگی عضو این کمیته بوده و مسائل و مشکلات کودکان و نوجوانان را مورد طرح و بررسی قرار می‌دهند، گفت: آن‌چه در این کنوانسیون باید انجام شود اطلاع‌رسانی و تلاش مستمر و همه‌جانبه برای ارتقای سطح آگاهی جامعه درباره موضوعات مرتبط با کودک در حوزه فعالیت هر یک از سازمان‌های دولتی و غیردولتی و سمن‌های عضو کمیته، هماهنگی و تبادل اطلاعات علمی تحقیقی در موضوعات حقوق کودک همکاری تمامی اعضا کمیته برای ارتقاء حقوق کودک در جامعه با برنامه‌ریزی و تدوین طرح‌ها وبرنامه‌های مناسب است.

تربیت کودکان و نوجوانان خبرنگار ضروریست

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: بدون تردید در عالم روزنامه نگاری و در دنیای پر تحول امروز، مخاطب رسانه‌ها حرف اول را می زنند.

 حسام شیرازه محبت افزود: برای این‌ که یک رسانه تاثیر نهایی خودش را در ذهن مخاطب ترسیم ‌کند باید ابتدا محدوده‌ ی مشخصی از مخاطبان را تعیین کند و آنان را مورد هدف قرار دهد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: تاثیرهای نشریات بر کودکان و نوجوانان شامل فرهنگ‌سازی، افزایش دقت، مهارت و خلاقیت، برقراری ارتباط اجتماعی کودکان و نوجوانان، حساس کردن مخاطب نسبت به خبرهای پیرامون، پرورش و رشد چندگانه، است.

وی با بیان اینکه تربیت کودکان و نوجوانان خبرنگار ضروریست، افزود: برای داشتن خبرنگارانی خبره در این حوزه باید از کودکی به پرورش استعدادهای آنها اقدام شود.

شیرازه پیشنهاد داد: نوجوانان علاقه مند کار خبرنگاری و آموزش این حرفه را از خبرگزاری پانا ( خبرگزاری دانش آموزی) شروع کنند چرا که این خبرگزاری ظرفیت و پتانسیل مناسبی برای آموزش افراد در حوزه خبرنگاری دارد.

 اجرای موسیقی و آهنگ توسط اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، تجلیل از خبرنگاران با اهدای نشان مرغک کانون و عروسک های ساخت اعضای کانون از بخش های دیگر این نشست بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا