اخبار
کد خبر : 2944 ۱۳۹۵/۰۵/۲۸   

حمايت وزارت راه و شهرسازي از احداث پايانه تخصصي بار كشاورزي در آذربايجان غربي

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه آذربايجان غربي از ظرفيت بالايي در حوزه كشاورزي برخوردار است، احداث پايانه تخصصي بار كشاورزي را گامي مهم در توسعه استان دانست.

به گزارش نای قلم، عباس آخوندي در بازديد از ايستگاه راه آهن نقده در جمع مردم و مسئولان پشتيباني سيستم بانكي،ايجاد سردخانه، توجه به سورتينگ و شبكه حمل و نقلي را از جمله اركان مهم ايجاد پايانه تخصصي بار كشاورزي عنوان كرد و گفت: وزارت راه و شهرسازي آمادگي دارد تا از ايجاد اين پايانه تخصصي در راستاي توسعه منطقه حمايت كند.

وي در ادامه با اشاره به مراحل نهايي ايستگاه راه آهن مراغه به اروميه تصريح كرد: خوشبختانه شاهد روند اجرايي خوبي در پروژه هستيم به نحوي كه علاوه بر پيشرفت بيش از 80 درصدي ايستگاه راه آهن نقده، پيشرفت 60 درصدي زيرسازي مسير و تامين ريل مورد نياز، پاييز امسال شاهد افتتاح ايستگاه راه آهن نقده خواهيم بود.

آخوندي ابراز اميدواري کرد تا راه آهن اروميه با توجه به دستور رياست جمهور در سريعترين زمان به بهره برداري برسد.

وزير راه و شهرسازي همچنين به موقعيت استراتژيك آدربايجان غربي در شبكه حمل و نقلي اشاره كرد و گفت: يكي از موضوعات مهمي كه در اين استان پيگير هستيم باز تعريف مجدد باراندازها در راستاي گسترش تبادلات تجاري با كشورهاي همسايه است.

وي به تغييرات صورت گرفته در يك دهه اخير در بافت جمعيتي در اكثر شهرها اشاره كرد و گفت: تحولات سريع جمعيتي كيفيت زندگي را تحت الشعاع قرار داده و نياز است نا انديشه اي جديد بمنظور ارتقاي زندگي در شهرها انجام بگيرد.

اين مقام مسئول ادامه داد: وزارت راه و شهرسازي آمادگي دارد تا براي كيفيت بخشي به زندگي شهري به شهرداري ها كمك كند.

آخوندي در ادامه به پتانسيل بالاي استان در حوزه هاي مختلف اشاره كرد و گفت: اين استان از ظرفيت بالاي توسعه اي برخوردار است.

وزير راه و شهرسازي گفت: آذربايجان غربي به عنوان نماد شادابي،سرافرازي و آباداني در كشور مطرح است.

نماينده مردم نقده و اشنويه در مجلس شوراي اسلامي نيز در سخناني با بيان اينكه با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد شاهد بهره گيري از برنامه و عقلانيت در امور كشور هستيم اظهارداشت: اين وضعيت نويد بخش روزهاي خوبي براي كشور است.

عبدالكريم حسين زاده نقده را از جمله شهرهاي مهمي دانست كه با برنامه ريزي براي توسعه آن مي تواند در جنوب استان نقش آفرين باشد.

وي توجه به شبكه حمل و نقلي را راهكار توسعه همه جانبه برشمرد و خواستار نگاه ويژه به اين مقوله در استان شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا